Aviseringar
Rensa alla

Bo i stockholm under gymnasiestid.


Axelinaaas:

aaa jag läste om detta på någon blogg så kan mycket väl varit fel. (lel fattade inte csn:s hemsida)

vadå "mycket väl". det är fel.

läser du på komvux kan du dock säkert ta studielån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan: man får inte ta studielån förrän man pluggar på universitet/högskola

Handlar väl snarare om en viss ålder, under tiden en pluggar på gymnasiala vuxenutbildningar, vuxenutbildningar på grundnivå samt särvux så kan en ta lån från csn. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

vadå "mycket väl". det är fel.

läser du på komvux kan du dock säkert ta studielån.

ja "mycket väl" då jag tror att de är sant men har inte sätt något om det och därför jag säger mycket väl.  Ja det är ju 20 årsgräns så man lär ju kunna de


   
SvaraCitera

S3ON:

Handlar väl snarare om en viss ålder, under tiden en pluggar på gymnasiala vuxenutbildningar, vuxenutbildningar på grundnivå samt särvux så kan en ta lån från csn. 

Ja och nej, men kan ju påbörja gymnasiet tills man är typ.. 19? Tror inte man kan ta studielån då. Men ja  alla utbildningar som inte är gymnasiet (och som man kan få bidrag från csn till) kan man ta lån till


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:
Du får väl något bostadsbidrag om det är så att utbildningen inte finns på närmare håll. Annars så får du nog så snällt gå i din egna kommun.

Bostadsbidrag får man ej.

Man får inackoderingstillägg av sin hemkommun (eller CSN om man går på en friskola). Finns utbildningen på hemmaorten så har jag för mig att man ej får nå bidrag. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rogernw: Man får inackoderingstillägg

Just ja, så heter det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Just ja, så heter det.

nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:

Gillar du mig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SKORPlONEN:

Gillar du mig?

nej?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:

aaa jag läste om detta på någon blogg så kan mycket väl varit fel. (lel fattade inte csn:s hemsida)

Du ksk tänkte/läste att man får studiebidrag när man går i gymnasiet, vilket ligger på 1050kr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Getrekt:

Du ksk tänkte/läste att man får studiebidrag när man går i gymnasiet, vilket ligger på 1050kr.

nej tror det var studiemedel dom syfta på då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:

AHAHAHA dt funkr inte så...

Beroende på vad det är för typ av elevhem så kan kommunen betala, i vissa fall.


   
SvaraCitera
Cobrak

VirginSteele:

Beroende på vad det är för typ av elevhem

#HarryPotter
Hogwarts är lösningen på problemet!


   
SvaraCitera
Cobrak

Hogwarts är lösningen på problemet!


   
SvaraCitera