Aviseringar
Rensa alla

Bo minimalistiskt i en husbil


Ämnesstartare

Idag har vi möjligheten att vara mer materialistiska, isolerade och uppkopplade - vilket inte har endast fördelar. Någon länkade mig

denna instagram från en SR-medarbetare som sålt allt och köpt en husbil att åka runt i.
Skulle du kunna leva så här? 


   
Citera
Ämnesetiketter

vonKissekatt: Naj!


   
SvaraCitera

lol nej. Bodde i en husvagn under ca 6 månader (vi renoverade) och fyyyfaan aldrig igen. Skönt att bo själv men fyfan


   
SvaraCitera

Funderat på det grabben gör.

Tanken var dock husvagn uppe i norra norge och leva ett liv i lugn och ro.

Kom långt i planeringen, köpte husvagn och alla nödvändigheter men fick en diagnos på en kronisk sjukdom som tynger ned mig som fan... kom in i ekorrhjulet med fast tjänst och lägenhet istället. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvansson: ändigheter men fick en diagnos på en kronisk sjukdom

livet är skit. tur att du kan jobba iaf. 


   
SvaraCitera

vonKissekatt:

livet är skit. tur att du kan jobba iaf. 

Nja, livet blev skit. Var bra innan. Hoppas att jag kommer till bra insikter men det är svårt och jobbigt som fan. Har förhoppning att man en dag kan bli "lycklig" igen. Kanske bara är drömmar som allt annat. 

Jo, tur är väl det. Slippa sitta hemma och tänka. Tjänar bra med pengar och kan hitta på mycket men har så svårt att finna glädje och ro så det är "bortkastat". Men bättre än att sitta och älta om det i sin ensamhet iaf. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvansson:

Nja, livet blev skit. Var bra innan. Hoppas att jag kommer till bra insikter men det är svårt och jobbigt som fan. Har förhoppning att man en dag kan bli "lycklig" igen. Kanske bara är drömmar som allt annat. 

Jo, tur är väl det. Slippa sitta hemma och tänka. Tjänar bra med pengar och kan hitta på mycket men har så svårt att finna glädje och ro så det är "bortkastat". Men bättre än att sitta och älta om det i sin ensamhet iaf. 

jo. man får försöka att se det positiva. får man vara så fräck att fråga vad du fick för en diagnos känn dig ej tvingad att svara bara


   
SvaraCitera

vonKissekatt: Kanske ett tag


   
SvaraCitera

Skulle lätt prova ett tag om ja inte hade jobb, fast vet inte egentligen men ah


   
SvaraCitera
Draug

vonKissekatt: Kanske ett tag

Men skulle inte klara av att bo så permanent.


   
SvaraCitera

Är ingen hippie


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänk vad man skulle slippa leta efter grejer och kanske börja uppskatta annat i livet än materiella ting. Kanske. 


   
SvaraCitera

vonKissekatt: Ja!

ett tag iaf 


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Kanske.

Låter som en dröm att ha sådan kontroll över sitt liv, sitt hem och sina (få) ägodelar. 

Tänk att kunna resa på sina egna villkor och ta med sig hela sitt hem. 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Kunna, definitivt. Skulle aldrig välja att göra det dock.


   
SvaraCitera