Aviseringar
Rensa alla

Bob Dylan


Ämnesstartare

Tråden för alla Bob Dylan fans! Berätta om första gången ni hörde honom och vilka era favvo låtar är.

Själv så kan jag inte komma ihåg nån tid då jag inte känt till Dylan, Dylan har följt mig sen jag kom till världen.


   
Citera
Ämnesstartare

Första gången måste ha varit nån gång i 10-årsåldern, min pappa närmast avgudar honom..

Favoritlåt... hm. Svårt. Hurricane kanske. Även If you see her, say hello och Mama you´ve been on my mind är favoriter. Tycker det mesta av hans senare verk inte är något vidare dock.

Rekommenderar boken "Dylan on Dylan", en mängd intervjuer med honom. Man får verkligen se alla hans olika sidor återspeglas där


   
SvaraCitera

Sarah är förjävla fin. Jag gillar det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marcus Normark:

Rekommenderar boken "Dylan on Dylan", en mängd intervjuer med honom. Man får verkligen se alla hans olika sidor återspeglas där

Den rekommenderar jag också, den är min bibel. Har du läst chronicles (part one)? isåfall, är den bra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min favvisar just nu är

Tangled Up in Blue
It's Alright Ma (I'm Only Bleeding)
Things Have Changed
Isis
Jokerman
I Want You [love]


   
SvaraCitera

bob dylan är mannen. han har gjort hur mycket bra som helst.

har dock alltid tyckt att all along the watchtower är världens bästa låt.
kliché kanske. men true.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inte lyssnat jättemycket på honom, men jag gillar verkligen blowin in the wind, den är trevlig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maxwinner:

Har du läst chronicles (part one)?

Icke! Har läst ur "Dylan" av Howard Sounes dock, men jag antar att hans egna memoarer är lite mer spännande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bob Fyllekatt:

[cute]

Jag måste ha hjärnsläpp, för jag kan inte komma på vad den låten heter, men jag känner igen den.

Edit: Det är ju Tomorrow Is A Long Time, eller hur?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maxwinner:

Jag måste ha hjärnsläpp, för jag kan inte komma på vad den låten heter, men jag känner igen den.

Tomorrow is a long time [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bob Fyllekatt:

Tomorrow is a long time

Maxwinner:

Edit: Det är ju Tomorrow Is A Long Time, eller hur?

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maxwinner:

[y]

Hann inte se din edit. xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I Can't Leave Her Behind [y]


   
SvaraCitera
smisk

Har lyssnat på snubben hela livet. Såg honom live i Globen när han var här senast.


   
SvaraCitera