Aviseringar
Rensa alla

Bob Dylan fick Nobels litteraturpris... men kommenterar det inte! VARFÖR?


stoner: Arbetarklassen måste väl ha något att se upp till. Ungefär som med Bruce Springsteen som också varit arbetarklassens hjälte även om han har lite bättre ekonomi idag än på den tiden han spelade på lokala klubbar i New Jersey.

Haha, tänker på citatet från Dark Knight. "You either die a hero, or you live long enough to see yourself become the villain." Stämmer för Dylan, Springsteen och Tom Morello nu när de är mångmiljonärer.

stoner: Är faktiskt lite förvånad att han över huvud taget ger konserter eftersom han verkar ju inte direkt stortrivas med att stå på scen inför en publik... även om det finns undantag. Dylan på Royal Albert Hall i London 1966 med hans dåvarande band The Hawks, senare känt som The Band är ju SUPER!

Även miljonärer måste la jobba? Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lee Woo-Jin:

Haha, tänker på citatet från Dark Knight. "You either die a hero, or you live long enough to see yourself become the villain." Stämmer för Dylan, Springsteen och Tom Morello nu när de är mångmiljonärer.

vrf e dylan en skurk?


   
SvaraCitera

huhh: vrf e dylan en skurk?

Det var en allegori, han är inte en skurk bokstavligen. Dock har han på senare tid motsatt sig de tidigare politiska åsikter han hade under 1960-talet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lee Woo-Jin:

Det var en allegori, han är inte en skurk bokstavligen. Dock har han på senare tid motsatt sig de tidigare politiska åsikter han hade under 1960-talet. 

ofta? har svårt att tro det, tror snarare att det är en ohederlig tolkning. antar att du har nån källa?


   
SvaraCitera

huhh: ofta? har svårt att tro det, tror snarare att det är en ohederlig tolkning. antar att du har nån källa?

http://www.wsj.com/articles/notable-quotable-bob-dylan-on-creating-jobs-1422315578

Tror att det kräver ett konto, dock hävdar han här att trickle-down-economics funkar. Lägre skatt på de rika så att de bildar företag och gynnas av att anställa arbetare. En höger teori...
Är det verkligen så otroligt att han skall byta åsikt efter x antal år? Han hade ju både en kristen samt judisk period under sin musikkarriär...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lee Woo-Jin:

http://www.wsj.com/articles/notable-quotable-bob-dylan-on-creating-jobs-1422315578

Tror att det kräver ett konto, dock hävdar han här att trickle-down-economics funkar. Lägre skatt på de rika så att de bildar företag och gynnas av att anställa arbetare. En höger teori...
Är det verkligen så otroligt att han skall byta åsikt efter x antal år? Han hade ju både en kristen samt judisk period under sin musikkarriär...

aha ja det stämmer till viss del då, han kanske har samma ideal men blivit mer pragmatisk t.ex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bob har ju lirat fyra konserter i rad i Las Vegas och på morgonen efter han tilldelats priset så enl Expressen... 

Kan ha kommenterat i smyg
Samtidigt spekuleras det i att Dylan i Las Vegas visst kan ha kommenterat priset, om än något undanskymt under första konserten efter tillkännagivandet. Artisten avslutade nämligen sin spelning i Las Vegas med en cover av Frank Sinatras "Why try to change me now". Texten lyder bland annat:
"Don't you remember
I was always your clown
Why try to change me now
Don't you remember
I was always your clown
Why try to change me
Why try to change me now."

Om det var ett uttalande eller inte är oklart och står okommenterat från officiellt håll.

Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:
Bob har ju lirat fyra konserter i rad i Las Vegas och på morgonen efter han tilldelats priset så enl Expressen... 

Kan ha kommenterat i smyg
Samtidigt spekuleras det i att Dylan i Las Vegas visst kan ha kommenterat priset, om än något undanskymt under första konserten efter tillkännagivandet. Artisten avslutade nämligen sin spelning i Las Vegas med en cover av Frank Sinatras "Why try to change me now". Texten lyder bland annat:
"Don't you remember
I was always your clown
Why try to change me now
Don't you remember
I was always your clown
Why try to change me
Why try to change me now."

Om det var ett uttalande eller inte är oklart och står okommenterat från officiellt håll.

Mycket glad

haha fint


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lee Woo-Jin: Även miljonärer måste la jobba?

Hörde igår i Sveriges Radio P4 där en representant för Spotify påstod att Dylan är den artist som streamats mest sedan Spotify startades. Ser man totalt på alla Dylanplattor som streamats så motsvarar det en total speltid på över 2.000 år.
Vilket iof sig förvånar mig lite med bakgrund av andra artister som Beatles, Stones, Led Zep, Pink Floyd, Michael Jackson och Elvis Presley.
Led Zep låg väl iof sig inte ute på Spotify från början så därför kan de väl inte ligga i top.

Så Dylan skulle säkert kunna hanka sig fram bara genom royalties på sålda skivor. Blink


   
SvaraCitera

stoner:

Kan nog stämma med antalet lyssnade timmar, själv lyssnar jag la bara på "The times they are a changing" dock lyssnar jag på den nästan varannan dag. Mycket glad


   
SvaraCitera

happ de va ju skoj..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:

Hörde igår i Sveriges Radio P4 där en representant för Spotify påstod att Dylan är den artist som streamats mest sedan Spotify startades. Ser man totalt på alla Dylanplattor som streamats så motsvarar det en total speltid på över 2.000 år.
Vilket iof sig förvånar mig lite med bakgrund av andra artister som Beatles, Stones, Led Zep, Pink Floyd, Michael Jackson och Elvis Presley.
Led Zep låg väl iof sig inte ute på Spotify från början så därför kan de väl inte ligga i top.

Så Dylan skulle säkert kunna hanka sig fram bara genom royalties på sålda skivor. Blink

Konstigt uttalande från spotifysnubben. Justin Biebers mest spelade låt har streamats fler gånger än alla Dylans låtar tillsammans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lee Woo-Jin: Kan nog stämma med antalet lyssnade timmar, själv lyssnar jag la bara på "The times they are a changing" dock lyssnar jag på den nästan varannan dag.

Jo, jag lyssnar mycket Dylan. Dock inte på Spotify utan jag har tankat ner Dylan Complete Discograpy (både studio och live plattor) i FLAC-format för flera år sedan. Gillar inte Spotifys miserabla MP3 format. Tumme ned
Har även ett 20-tal gamla vinylplattor i min skivsamling av Dylan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nahual: Konstigt uttalande från spotifysnubben. Justin Biebers mest spelade låt har streamats fler gånger än alla Dylans låtar tillsammans.

Kan det stämma att en artist som släppte sin första platta 2010 och bara gett ut 4 plattor totalt skulle ha streamats mer än Dylan som gett ut 37 studioplattor och ett antal liveplattor sedan 1962?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:

Kan det stämma att en artist som släppte sin första platta 2010 och bara gett ut 4 plattor totalt skulle ha streamats mer än Dylan som gett ut 37 studioplattor och ett antal liveplattor sedan 1962?

Det räcker som sagt med en enda låt för att klå hela Dylans låtskatt. Love Yourself av Justin Bieber har streamats över 700 miljoner gånger.


   
SvaraCitera