Aviseringar
Rensa alla

Body Obsessed Boys (varning känsliga, mkt känslor)


Ämnesstartare

Butterscotch:

mah, det var sämre förr. men det suger

va bra, alltså att det blivit bättre. men hoppas det blir ännu bättre!

sculptura:

. Men de vill väl bara vara smala så jag antar att det är okej för dem.

nää, för killar brukar det oftast handla om att vilja ha muskler och inget fett. de äter lite och tränar jättemkt vilket resulterar i mkt muskler fast de ser smala ut. svårt att förklara. men de blir inte biffiga men de har muskler överallt. fast sedan finns det väl killar med "vanlig" anorexi också men oftast brukar det som sagt vara muskler de vill. träningsberoende. en annan stor skillnad är att de inte går efter vikten. medan en kvinnlig anorektiker vet vad hon väger på grammet behöver killen knappt veta på kilot.

PlatonicLove:

Ortorexi som innebär att de är träningsnarkomaner.

där har du väldigt mkt fel

PlatonicLove:

Det är ju inte så vanligt med killar som just har anorexia, eftersom idealen för killar och tjejer ser olika ut.

beror ju inte på idealen eh.

PlatonicLove:

Jag har trots allt arbetat med just ätstörningar i ett år.

det kan man inte tro


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

postis_per:

[cute]

[sad]


   
SvaraCitera

NEMO:

där har du väldigt mkt fel

Jo, för min formulering var väldigt dålig. Mediakatt skrev bra förklaring.

NEMO:

beror ju inte på idealen eh.

Inte helt, men delvis. Visst, ätstörningar fanns redan på medeltiden, men det var inte det jag pratade om. Jag tror att anledningen till att fler killar har Ortorexi (eller sk UNS) än tjejer kan vara att våra ideal är olika. Men nej, det är inte BARA skönhetsidealens fel att ätstörningar finns. Det har jag aldrig påstått.

NEMO:

det kan man inte tro

Inte du kanske. Men det kan jag, och alla föreläsningar, allt arbete,min långa rapport och MVG i projektarbete A talar för att jag har gjort det.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Ortorexi är en ätstörning med en fixering på att äta och leva så nyttigt som möjligt, träningsnarkomani är ett beroende utav träning. Skillnaden må vara liten men den finns där.

Personligen skulle jag kalla det en rätt stor skillnad. ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

låter gay


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zittam:

Personligen skulle jag kalla det en rätt stor skillnad. ^^

skulle jag också vilja kalla det. dock verkar det som att (antagande) killar oftast får ortorexi till en början. te x båda två som var med i programmet hade bara börjat träna mer och äta nyttigare. den ena kunde verkligen inte se ngn vändningspunkt övh där det blev till ngn besatthet. de flesta verkar kunna det.
och skillnaden är som sagt stor när det gäller att ha ortorexi eller ngn form av början till ortorexi och sedan hamna i ett tvångsmässigt träningsberoende.

PlatonicLove:

Inte du kanske. Men det kan jag, och alla föreläsningar, allt arbete,min långa rapport och MVG i projektarbete A talar för att jag har gjort det.

jag har skrivit arbeten om anorexi och läst väldigt mkt böcker. MVG-arbeten om det är så viktigt.

med tanke på

PlatonicLove:

Ortorexi som innebär att de är träningsnarkomaner.

det uttalandet och att du sedan skyller det på ett formuleringsfel gör verkligen att man misstror dina kunskaper. hela innebörden är ju fel, men skyll du på formuleringen[rolleyes]

PlatonicLove:

Men nej, det är inte BARA skönhetsidealens fel att ätstörningar finns. Det har jag aldrig påstått.

inte jag heller[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zittam:

Personligen skulle jag kalla det en rätt stor skillnad. ^^

Mjo, men det går ju ganska mycket hand i hand.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lejonmamman:

[sad]

vad[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

postis_per:

vad[blush]

Inget! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lejonmamman:

Inget! [smile]

hepp[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

har du som kille en ätstörning?

Jag har inte ett normalt förhållande till mat, så det skulle man väl kanske kunna säga ja. Men jag har inte någon diagnos eller så.


   
SvaraCitera

NEMO:

det uttalandet och att du sedan skyller det på ett formuleringsfel gör verkligen att man misstror dina kunskaper. hela innebörden är ju fel, men skyll du på formuleringen

Det var ett formuleringsfel, oavsätt vad du tycker att det är eller inte är.


   
SvaraCitera

Det är helt sjukt. De i min skola tycker att det är bögigt att vara anorektiker som kille.
visst, jag har pojkvän osv med ALLA killar med ätstörningar är inte gay/bi.
Fattar inte hur man kan reta en person för något sånt... sjuka jävlar :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DANiCHU:

Det är helt sjukt. De i min skola tycker att det är bögigt att vara anorektiker som kille.

Jag har märkt samma sak och det bygger på ganska trångsynta fördomar om könsroller skulle jag vilja säga. Och visst är det sjukt. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera