Aviseringar
Rensa alla

Böcker - läsa eller lyssna på?


Ämnesstartare

Vilket föredrar ni, att läsa eller lyssna på böckerna?


   
Citera

Snacka.org: LÄSA


   
SvaraCitera

Läsa. 


   
SvaraCitera

Snacka.org: LÄSA

snabbare

men ljud e bra också om man gör nåt 


   
SvaraCitera

Snacka.org: LÄSA


   
SvaraCitera
duden

L.Ä.S.A.


   
SvaraCitera

läsa i gues men de går ju lyssna medans man jobbar


   
SvaraCitera

läsa


   
SvaraCitera

Föredrar nog filmatiseringar för det mesta om de finns tillgängliga pga att de stimulerar fler sinnen, och ger en klarare bild - som går att vidareutveckla efteråt med bra substans liksom. 

Men LÄTT 

Snacka.org: LÄSA

framför lyssna!! Det värsta som finns är smaskande berättarröster imo! Eller bara röster en stör sig på allmänt för att de ej matchar berättelsen osv :((  


   
SvaraCitera

A:
Föredrar nog filmatiseringar för det mesta om de finns tillgängliga pga att de stimulerar fler sinnen, och ger en klarare bild - som går att vidareutveckla efteråt med bra substans liksom. 

Men LÄTT 
framför lyssna!! Det värsta som finns är smaskande berättarröster imo! Eller bara röster en stör sig på allmänt för att de ej matchar berättelsen osv :((  

Finns typ inget bättre än när Ernst Hugo Järegård läser Lovecraft Rodnar men har inte lyssnat på så mkt ljudböcker men kan tänka mig att man skulle dö om man störde sig på rösten


Rodnar


   
SvaraCitera

huhh:

Finns typ inget bättre än när Ernst Hugo Järegård läser Lovecraft Rodnar men har inte lyssnat på så mkt ljudböcker men kan tänka mig att man skulle dö om man störde sig på rösten


Rodnar

Åh herre.......... GråterGråter


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

huhh:

Finns typ inget bättre än när Ernst Hugo Järegård läser Lovecraft Rodnar men har inte lyssnat på så mkt ljudböcker men kan tänka mig att man skulle dö om man störde sig på rösten


Rodnar

Rodnar åååh
(hoppas att du tidigare lagt märke till min profilbild)


   
SvaraCitera

PMR:

Rodnar åååh
(hoppas att du tidigare lagt märke till min profilbild)

HAHA fatta nu! rip ernst <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hm, verkar typ bara vara jag som gillar ljudböcker. Har svårt att fokusera på mycket text efter ett tag och blir för trött av läsandet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

A: Föredrar nog filmatiseringar för det mesta om de finns tillgängliga pga att de stimulerar fler sinnen, och ger en klarare bild - som går att vidareutveckla efteråt med bra substans liksom.

Samma här.

A: framför lyssna!! Det värsta som finns är smaskande berättarröster imo! Eller bara röster en stör sig på allmänt för att de ej matchar berättelsen osv :((

Jo, men de flesta är rätt okej ändå tycker jag. För mig är det lite som med dålig bildkvalité på film, efter ett tag bryr jag mig inte om storyn är bra. 


   
SvaraCitera