Aviseringar
Rensa alla

Bögar, vänstern och snö.


Anarkandi:

snackar du om. socialdemokratin i stockholm är jättevänster, här uppe är den borgarna light. De är konservativa som i att de är helt ointresserade av att förändra samhället,

Vad snackar du om? Det är socialdemokratin i söder som gick åt höger först, sossarna här uppe är 100 gånger mer vänster än den i sthlm. Här finns det fortfarande många kommuner som äger sina elbolag, bostadsbolag osv...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Starkt fäste i Norrland? Städer i norr har oftast rödstyre vad jag vet (är inte säker men tror det) men hålorna är FULLA med SD-/nynazist-WT med Cramo-keps, billigciggen och epatraktor...


   
SvaraCitera

asdor:

Vad snackar du om? Det är socialdemokratin i söder som gick åt höger först, sossarna här uppe är 100 gånger mer vänster än den i sthlm. Här finns det fortfarande många kommuner som äger sina elbolag, bostadsbolag osv...

Jag tror han menade konservativt att socialdemokratin i norrland ser ungefär likadan ut som för 30 år sen (Väldigt lite förändringar. Å på så sätt konservativt. Inte konservativt som vi mäter höger/vänsterpolitik.

Konservativt som att de fortsätter ha det som förut.


   
SvaraCitera

Politiker och vanligt folk är inte samma sak. Kommunism är därtill inte lika med jämställdhet och heteronormativshatande: se på sovjetryssland, Kina, Norkorea, etc. etc. Det är lättare att vara bög i USA än i Kina.


   
SvaraCitera

JohnE:

Jag tror han menade konservativt att socialdemokratin i norrland ser ungefär likadan ut som för 30 år sen (Väldigt lite förändringar. Å på så sätt konservativt. Inte konservativt som vi mäter höger/vänsterpolitik.

Konservativt som att de fortsätter ha det som förut.

Jag förstår, men det beror ju bara på att riksledningen har gått åt höger medan sossarna här uppe i princip bara försökt streta emot. Till exempel i år ville många kommuner här uppe förbjuda friskolor men det ville inte de från södra Sverige så då måste sossarna här uppe dras med friskolor fortfarande.


   
SvaraCitera

AndyH:

Samtidigt är vänsterns starkaste fäste i norra delen av landet, speciellt i glesbygden, som samtidigt är det mest homo-fientliga område som finns i sverige.

tyder väl snarare på att extremisterna befinner sig där än att det är något slags paradoxalt fel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera