Aviseringar
Rensa alla

Bögnachac - fortsättning på diskussion om bögskämt


Ämnesstartare

Nachac:

Nej, om vi ska dividera vem som är mest taskig mot homosexuella i sammanhanget skulle jag väl säga att det är du.

Jag menade inte att påstå att jag är ett helgon i jämförelse med dig, eller alls göra mig själv godare än dig för sakens skull. Jag tycker inte att vi behöver kukmäta godhet sinsemellan, jag är säkert också dum. Men för att bemöta:

Jag tycker att man måste ta i beaktan hur samhällsklimatet gällande homosexualitet och bögar ser ut nu. Att bögskämt används löjliggörande, "bög" används som negativt prefix och att bögar trackas för att de är bögar. Då tycker jag att det är onödigt att bögskämta.

I ett samhälle helt utan homofobi där historien i princip är glömd kan du gott bögskämta utan att jag kommer gnälla.

Nachac:

Skämtet har inget med homosexuella att göra, bara att ordet liknar ett vanligt använt prefix.

Du kanske inte avser det, nej. Fast nu har ordet "bög" i skämtsammanhang konnotationer som inte vilka andra ord som helst har.

Dina skämtintentioner är inte heller alls klara och kan missförstås fett p.g.a. bl. a. detta. T. ex. om du säger "Aa han går på Kungliga Tekniska Bögskolan" kan folk tänka att du menar "bögskolan" som i "det är fjolligt->bögigt" att vara akademiker -> "jävla fjollbögar". Eller "bögskolan" som i att skolan är dålig eftersom "bög" ofta används som ett negativt prefix.

"Bög" används inte som vilket prefix som helst i andra sammanhang. Därför tycker jag att det är onödigt att använda "bög" på det sättet. Du kämpar inte effektivt emot en användning av "bög" i negativ bemärkelse om folk inte fattar.

Nachac:

Det är inte homosexuell aktivitet som är det roliga, vilket uppseendeväckande ord som helst hade i princip fungerat.

Aa men "bög" är inte vilket ord som helst i konnotationen i dessa sammanhang. Och då kan du ju lika gärna säga "mögskolan" istället, då. [crazy]

Nachac:

Något är inte dåligt bara för att jag nämner homosexuella.

Nej, det tycker jag ju självklart att det inte är. Det där var en liten fuling. [crazy] Däremot har ordet bög som prefix konnotationer som jag tycker att det är dumt att låtsas som om de inte finns. Jag tycker att det är bra att ta saker omkring oss i beaktan och inte behandla grejer i ett vakuum.


   
Citera

VAD ÄR DET HÄR FÖR SNACK OM BÖGERIER½?½?½?§?§?½??½


   
SvaraCitera

[bigsmile][bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

VAD ÄR DET HÄR FÖR SNACK OM BÖGERIER½?½?½?§?§?½??½

Det är vidare snack denna tråden istället för att vi går fett OT i "Lilla arbetstråden" där det började. Pallade inte svara igen där och kapa tråden helt.


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Pallade inte svara igen där och kapa tråden helt.

VI KAN VÄL KOMMA ÖVERENS OM ATT DE FLESTA KRISTNA KILLARNA INTE ÄR BÖGAR IAF?!


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Jag tycker att man måste ta i beaktan hur samhällsklimatet gällande homosexualitet och bögar ser ut nu. Att bögskämt används löjliggörande, "bög" används som negativt prefix och att bögar trackas för att de är bögar. Då tycker jag att det är onödigt att bögskämta.

Jag är medveten om detta, har till och med använt liknande argument nyligen. Skillnaden är att det inte är ett bögskämt per se.

Ögon i en plåthink:

Aa men "bög" är inte vilket ord som helst i konnotationen i dessa sammanhang. Och då kan du ju lika gärna säga "mögskolan" istället, då. [crazy]

"Mög" är inte särskilt uppseendeväckande. Dessutom uppkom det hela, ärligt talat, genom att min bror och jag roade oss med att sätta "b" som konsonant före olika ord.

Ögon i en plåthink:

Nej, det tycker jag ju självklart att det inte är. Det där var en liten fuling. [crazy] Däremot har ordet bög som prefix konnotationer som jag tycker att det är dumt att låtsas som om de inte finns. Jag tycker att det är bra att ta saker omkring oss i beaktan och inte behandla grejer i ett vakuum.

Samtidigt är inte heller bra att behandla ordet som om det vore spetälskt.

Men jag kan sluta skriva det, ifall det stör dig, det är inte som att det är viktigt för mig och definitivt inte värt det här.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

VI KAN VÄL KOMMA ÖVERENS OM ATT DE FLESTA KRISTNA KILLARNA INTE ÄR BÖGAR IAF?!

Men de flesta bögar är homosexuell på nåt vis. Kom inte och säg nåt annat.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Men de flesta bögar är homosexuell på nåt vis. Kom inte och säg nåt annat.

DET VORE OMÖJLIGT FÖR MIG ATT VARA HOMOFOB

JAG MENAR OM DET INTE VORE FÖR ATT JAG INTE TÄNDE PÅ KILLAR SKULLE JAG JU OCKSÅ VARA BÖG

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

DET ÄR KUL MED HOMOFOBER

DE KANSKE ÄR RÄDDA FÖR ATT SAMKÖNADE VILL LIGGA MED DEM

ISF BORDE JU HOMOSEXUELLA VARA RÄDDA FÖR STRAIGHTA


   
SvaraCitera

Nachac:

definitivt inte värt det här.

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Jag är medveten om detta, har till och med använt liknande argument nyligen. Skillnaden är att det inte är ett bögskämt per se.

Nähä? Det är det ju visst, vilket jag också framfört tidigare. Hur är det inte ett bögskämt per se? Förklara gärna så jag fattar. Kom inte dragandes med intentioner bara. [crazy]

Nachac:

Dessutom uppkom det hela, ärligt talat, genom att min bror och jag roade oss med att sätta "b" som konsonant före olika ord.

Du har redan sagt att dina intentioner inte är onda och att grejen inte från din sida är sprungen ur någon ideologisk homofobi. Jag hade nog inte pallat prata med dig om det här om jag trodde att du var ideologisk homofob. Jag fattar du inte är det. Det spelar ingen roll, det är en dålig grej ändå, oavsett dina intentioner.

Nachac:

Samtidigt är inte heller bra att behandla ordet som om det vore spetälskt.

Nej, det är det inte. Det tycker jag inte att jag gör heller. Sedan tycker säkert andra att jag är en PK-maffieelitsriddare i skinande rustning på vit springare. Då får de tycka det, det stör inte mig.

Nachac:

jag kan sluta skriva det, ifall det stör dig, det är inte som att det är viktigt för mig och definitivt inte värt det här.

Äh, det är roligt att diskutera. [crazy]


   
SvaraCitera

i ftobollslage ska vi vi ha bögar som backar d e bra på att trycka på baki från XD


   
SvaraCitera

intressant att nachac här mer eller mindre försvarar den ståndpunkt jag försvarade mot honom tidigare i veckan.


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Nähä? Det är det ju visst, vilket jag också framfört tidigare. Hur är det inte ett bögskämt per se?

För att bögskämt gör narr av homosexuella män, detta skämt byter konsekvent ut ett vanligt ord mot ett uppseendeväckande, i händelse av att någon noterar det.

Det är ungefär likvärdigt med att mitt i en subtext till en film översätta rakt åt helvete, bara för att se om någon reagerar.

Ögon i en plåthink:

Det spelar ingen roll, det är en dålig grej ändå, oavsett dina intentioner.

Enda anledningen till att det skulle vara dåligt som du framför är att homosexuella män är historiskt förtryckta (och bör därför inte nämnas alls?) och att intentionerna kan missuppfattas, något som närmast blir omöjligt på just det tillfälle du bestämde dig för att hugga.

Ögon i en plåthink:

Nej, det är det inte. Det tycker jag inte att jag gör heller.

Det tycker jag. Ordet är i sammanhanget inte över huvud taget relevant, bortsett från att det har lite ekivoka konnotationer.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

tlaltecuhtli:

intressant att nachac här mer eller mindre försvarar den ståndpunkt jag försvarade mot honom tidigare i veckan.

Nej, skillnaden är grav, vilket jag påvisar.


   
SvaraCitera

nachac du är dum


   
SvaraCitera

Cykeldöden:

nachac du är dum

givande inlägg cp

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

från och med nu handlr dena tråden om bög skämt

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

hur vet man att d är ett gäng bögs som håller i grilfesten?!

Dold text: korven smakar skiit


   
SvaraCitera