Aviseringar
Rensa alla

Bögnachac - fortsättning på diskussion om bögskämt


tyst bögpojken


   
SvaraCitera

Nachac:

Nej, skillnaden är grav, vilket jag påvisar.

tycker inte den är så stor. du använde ordet för att det var laddat, inte på grund av stereotypa associationer, vilket mer eller mindre var min poäng.


   
SvaraCitera

vad är höjden av förvirring

Dold text: två blinda bögar i ett badkar fullt me varmkorv

höjdn av förvirring 2?!

Dold text: fem blinda lebbr i en fiskaffär


   
SvaraCitera

bög tjack


   
SvaraCitera

tlaltecuhtli:

tycker inte den är så stor. du använde ordet för att det var laddat, inte på grund av stereotypa associationer, vilket mer eller mindre var min poäng.

Vilken poäng? De stereotypa associationerna var ju just poängen med Dvärgkastarns kommentar. Det är skillnad på att bannlysa ett ord från all interaktion, skämtsam eller inte, och att uttryckligen uttrycka sig nedvärderande mot en folkgrupp.


   
SvaraCitera

Hjärtlös:

bög tjack

[blush][blush]

Nachac:

Vilken poäng? De stereotypa associationerna var ju just poängen med Dvärgkastarns kommentar. Det är skillnad på att bannlysa ett ord från all interaktion, skämtsam eller inte, och att uttryckligen uttrycka sig nedvärderande mot en folkgrupp.

[y]


   
SvaraCitera

Nachac:

Vilken poäng? De stereotypa associationerna var ju just poängen med Dvärgkastarns kommentar. Det är skillnad på att bannlysa ett ord från all interaktion, skämtsam eller inte, och att uttryckligen uttrycka sig nedvärderande mot en folkgrupp.

jo, och när det blev tydligt tog jag ju avstånd från hans användande av ordet. men det jag gjorde, oberoende av honom, är samma sak som du gör här.

en försvarsadvokat ska inte blandas ihop med dess klient. ifall klienten sedan sabbar försvarsargumenten säger det ingenting om kvaliteten hos försvaret i sig.


   
SvaraCitera

Rävpojken:

ha

Hjärtlös:

Lägg av med skämten nu. Finns folk som inte tycker att det är okej här på sidan.


   
SvaraCitera

Xisco:

vadå för skämt? gjorde bara så att jag bytte ut bokstäver


   
SvaraCitera

Xisco:

Lägg av med skämten nu. Finns folk som inte tycker att det är okej här på sidan.

Hahaha..... [tired]


   
SvaraCitera
KSENIA

BRUKAR OCKSÅ SÄGA BÖGSKOLA
PGA IBLAND ROLIGT ATT BYTA UT BOKSTÄVER I ORD, HANDLAR EJ OM BÖGAR


   
SvaraCitera

KSENIA:

BRUKAR OCKSÅ SÄGA BÖGSKOLA
PGA IBLAND ROLIGT ATT BYTA UT BOKSTÄVER I ORD, HANDLAR EJ OM BÖGAR

sluta vad gör du är du tokig!!1 du måste ju tyka att nachac e dum ju!! [crazy][crazy]


   
SvaraCitera

KSENIA:

BRUKAR OCKSÅ SÄGA BÖGSKOLAPGA IBLAND ROLIGT ATT BYTA UT BOKSTÄVER I ORD, HANDLAR EJ OM BÖGAR

aa precis du är smart skriv det på förstasidan!!! jag tycker också om att byta ut bokstäver


   
SvaraCitera

tlaltecuhtli:

jo, och när det blev tydligt tog jag ju avstånd från hans användande av ordet. men det jag gjorde, oberoende av honom, är samma sak som du gör här.

Nej, det är det inte. Du hävdade att "bögighet" inte hade något att göra med homosexuella män, att kopplingen numer endast var historiskt etymologisk, i likhet med "panik"s koppling med guden Pan. Något som känns ganska världsfrånvänt eftersom homosexuella män fortfarande kopplas samman med de stereotypa egenskaper som "bögighet" generellt innebär. Jag, däremot, i detta fall, försvarar ett användande av av ordet "bög" över huvud taget som laddat ord för att smyga in i en mening, bara upptäckt av den uppmärksamme. I mitt fall är kopplingen till homosexuella män som sådana fullständigt irrelevant, medan den i ditt fall är central.


   
SvaraCitera
mynona

De enda gångerna jag använder ordet bög är då jag talar om homosexuella som själva kallar sig bögar. Jag är van vid att homosexuella killar använder ordet bög om sig själva utan att att mena det som ett skällsord. Jag tror att ordet börjar övergå från att vara ett skällsord till att vara ett neutralt ord för homosexuell kille, vilket förvisso är en metod att avlägsna den negativa laddningen.

Dan_the_ironman:

DET ÄR KUL MED HOMOFOBER

DE KANSKE ÄR RÄDDA FÖR ATT SAMKÖNADE VILL LIGGA MED DEM

ISF BORDE JU HOMOSEXUELLA VARA RÄDDA FÖR STRAIGHTA

HOMOFOBER ÄR I SJÄLVA VERKET RÄDDA FÖR ATT DE SJÄLVA ÄR HOMOSEXUELLA

DÄRFÖR ÄR DET KUL

BLIR VÄLDIGT TYDLIGT VID OBSERVATION AV DERAS BETEENDE


   
SvaraCitera