Aviseringar
Rensa alla

Bör jag kolla upp det? :S


Ämnesstartare

För ett år sen ungefär opererade jag bort en megastor cysta i magen(för er som inte vet vad d är så är d en asstor vätskeblåsa som gör fruktansvärt ont) och en av mina äggstockar blev massakrerade/halvt bortopererad.Nu ett år senare så har d börjat göra ont i samma sida vid samma ställe som då men inte lika kraftig smärta,bara då och då.

Bör jag kolla upp om d blivit en ny cysta och få bort den eller är jag nojjig i onödan?Är det farligt att springa runt med en cysta av d större slaget?(vet att det finns cystor som innehåller vätskor som är farliga för kroppen om dom går sönder eftersom dom gjorde prover förra gången.)
[sad]
(obs. det är inte ägglossningsvärk då jag inte ens har ägglossning och inte heller mensvärk)

vet inte om ni har koll på sånthär[n]

dock så är min hyresvärd doktor så jag ska snacka med honom nån dag och funderar på om jag ska lägga upp d som "hej vill du köra upp ett ultraljud i fittan och kolla efter cystor?" eller inte.[n]


   
Citera

Kolla upp det så slipper du oroa dig för det.


   
SvaraCitera

Är nog lika bra du kollar upp det!


   
SvaraCitera

Kolla![y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

/agree med de andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klart du ska kolla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kolla upp.

Du, är cysta ärftligt och brukar man blöda om man har det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Du, är cysta ärftligt och brukar man blöda om man har det?

ne,tror inte d är ärftligt och menar du mens så har ju alla kvinnor d fan :S d är bara en mindre eller mycke större vattenblåsa som ser ut som en slemmboll som kan sitta ansluten till äggstockar/äggledare och så,har hört att man kan få rikligare mens om man har sånna,men vissa säger emot d,jag vet inte :S

uppenbar:

Kolla upp det så slipper du oroa dig för det.

ah okej,funderar på d,uteslöt att d skulle va ägglossning för jag käkar p-piller och inte har haft mens på nåra månader+äggstocken är ju tekniskt sett ur funktion. [tard]I don't wanna[sad]vill inte kolla och få d bekräftat om d är en för då måste dom göra samma sak som förra året och det har jag verkligen ingen lust med.[n]


   
SvaraCitera

Tözen:

[tard]I don't wanna[sad]vill inte kolla och få d bekräftat om d är en för då måste dom göra samma sak som förra året och det har jag verkligen ingen lust med.[n]

Men bättre att få det överstökat än att det ska gå och bli ännu värre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

"hej vill du köra upp ett ultraljud i fittan och kolla efter cystor?" eller inte.

Läskigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

ne,tror inte d är ärftligt

Okej, min morsa nämnde det eftersom både hon och mormor har haft det men jag tror inte att jag kan lita på hennes ord så mycket.

Tözen:

d är bara en mindre eller mycke större vattenblåsa som ser ut som en slemmboll som kan sitta ansluten till äggstockar/äggledare och så,har hört att man kan få rikligare mens om man har sånna,men vissa säger emot d,jag vet inte :S

Well, jag tänkte på att det var en månd sen som min mens egentligen skulle sluta men jag har haft ont och sedan blodblandade flytningar efter det [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Självklart värt att kolla upp. Du är dessutom 18, så du får det ju 4 free 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Well, jag tänkte på att det var en månd sen som min mens egentligen skulle sluta men jag har haft ont och sedan blodblandade flytningar efter det

hur känns smärtan?för mig så va d perioder om dagar då och då först när d känndes som jävligt smärtsamma hugg/ägglossning på ena sidan.trodde d va ägglossning då,men den dan jag åkte in på sjukhus så gjorde d fruktansvärt ont i helva magen och jag kunde inte ligga ner eller räta på mig och om jag räta på mig så kräktes jag,smärtan kommer typ från när blåsan vrider sig,men fick ingen konstig mens eller så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

hur känns smärtan

Okej, jo för mig så har jag mest fått som knihvugg eller vad jag ska säga. Jag vet inte riktigt vart men ibland på höger, ibland på vänster och ibland i mitten. Jag trodde först att det var urinvägsinfektion eftersom det vanligaste hugget får jag..Vad fan kallar man det då....Mitt på fittan? samma känsla ungefär som när man kissade med urinvägsinfektion fastän jag inte kissade då.

Jag kollade upp det här och det visade sig att jag inte hade infektion, så annars vet jag inte vad det kan vara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kolla upp det, det kanske blir avlivning för din del, vem vet!?


   
SvaraCitera