Aviseringar
Rensa alla

Bör mordsimulatorer få göras?


Ämnesstartare

I spelet Hitman: Blood Money dödar du åtskilliga oskyldiga för pengar. Metoder som att sticka in en spruta i skallen på offret eller att långsam strypa densamme med ståltråd förekommer. Bör mordsimulatorer få göras?

Image

Dold text: Vid denna tråds start tycker 43% av de 172 tillfrågade i en viss annan tråd att våldtäktsspel bör förbjudas.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

alter ego:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Övervägande inkonsekvens hittills, he he he he.


   
SvaraCitera
Papper

alter ego:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Låter ju kul.


   
SvaraCitera
Gifted

alter ego:

Bör mordsimulatorer få göras?

Jag tycker att det är rätt osmakligt; men många spel bygger ju på att man övar reflexer/strategi/öga-hand-koordination/problemlösning/logik etc, så om detta sker mha mord, tja, då är det kanske inte hela världen.
MEN om det bara är meningslöst mördande som är helt onödigt, tja, då är det bara dåligt.


   
SvaraCitera

alter ego:

Ja (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

alter ego:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Gifted:

Jag tycker att det är rätt osmakligt; men många spel bygger ju på att man övar reflexer/strategi/öga-hand-koordination/problemlösning/logik etc, så om detta sker mha mord, tja, då är det kanske inte hela världen.
MEN om det bara är meningslöst mördande som är helt onödigt, tja, då är det bara dåligt.

Typ.

Sen är våldtäkt värre än mord i mina ögon. Men jag tycker inte man ska förbjuda våldtäktsspel heller, tycker dock folk som vill spela skiten är patetiska.


   
SvaraCitera

alter ego:

Ja (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BreakTheAuthority:

Sen är våldtäkt värre än mord i mina ögon.

Varför då? Det verkar fullständigt idiotiskt.

Om du hade en dotter, vilket skulle vara värst: att hon blev mördad eller att hon blev våldtagen?

Gifted:

MEN om det bara är meningslöst mördande som är helt onödigt, tja, då är det bara dåligt.

Vill du att det ska förbjudas?


   
SvaraCitera

alter ego:

Varför då? Det verkar fullständigt idiotiskt.

Våldtäkt förstör någon både fysiskt och psykiskt, och det psykiska sitter kvar resten av livet.

Jag hade hellre själv blivit mördad än våldtagen iaf.

alter ego:

Om du hade en dotter, vilket skulle vara värst: att hon blev mördad eller att hon blev våldtagen?

Våldtagen eftersom hennes liv skulle vara helt förstört för all framtid av det.


   
SvaraCitera
Gifted

alter ego:

Vill du att det ska förbjudas?

Hmm. ett spel som BARA går ut på att ha ihjäl folk (utan problemlösning/strategi etc etc) är ju bara tråkigt, om man är normal i huvudet. Är man våldskåt, så kanske ett psykhem vore bättre, så ja, sådana spel skulle jag vilja förbjuda. De kan knappast kallas för kvalitésspel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BreakTheAuthority:

Våldtäkt förstör någon både fysiskt och psykiskt, och det psykiska sitter kvar resten av livet.

BreakTheAuthority:

Våldtagen eftersom hennes liv skulle vara helt förstört för all framtid av det.

Har du tänkt på vad som händer med livet om man dör?

BreakTheAuthority:

Jag hade hellre själv blivit mördad än våldtagen iaf.

Du måste verkligen hata livet.

Gifted:

Är man våldskåt, så kanske ett psykhem vore bättre, så ja, sådana spel skulle jag vilja förbjuda. De kan knappast kallas för kvalitésspel.

Suck. Bör man förbjuda allt du inte tycker är kvalitativt?


   
SvaraCitera

alter ego:

Har du tänkt på vad som händer med livet om man dör?

Man slipper leva ett liv där man ändå bara lider och mår åt helvete för alla framtid.

alter ego:

Du måste verkligen hata livet.

Ja, men hade ändå hellre blivit mördad förr när jag fortfarande gillade det.

Hellre ett kort liv som man gillat än ett lång med psykiskt lidande och ett helt åt helvete liv.


   
SvaraCitera

alter ego:

Ja (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Bättre att förbjuda krig än att förbjuda spel där man dödar personer som inte finns.


   
SvaraCitera

alter ego:

Ja (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera