Aviseringar
Rensa alla

Bör Sverige plocka bort korset ur den svenska flaggan?


Ämnesstartare

Det liberala ungdomsförbundet i Danderyd-Täby menar på att korset utgör ett problem då det är förknippat med kristendom, och att Sverige ej längre har någon statskyrka utan är ett sekulariserat land där alla religioner är välkomna. 

  http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/luf-danderyd-taby-vill-ta-bort-korset-sveriges-flagga/aRKocA!0aEqijPr6x3bPVdpq9SAXg/

Hur tycker ni att den svenska flaggan skall se ut? 

svenska_flaggan_lattkrankt.png


   
Citera
Ämnesstartare

S3ON: JA!!!

vill se andra färger än gult och blått också pga jätteful färgkombination verkligen!! :ss s 

vem kom ens på dt, ngn färgblind kske


   
SvaraCitera

Vi kan ta bort korset när Sverige har blivit sekulariserat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: NEJ!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi borde ha rosa i flaggan! finns dt ngt land som har dt??? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Annat svar, nämligen:

Byt ut och ersätt med EU-flaggan. Och detta gäller inte bara sverige. För mig har ett lands flaggor inte särskilt någon stor betydelse, jag skulle gärna vilja se att fler länder har samma flaggor (som EU-flaggan) som en symbol för att vi alla är människor med rättigheter.

Jag vet inte, jag försöker nog säga att till skillnad från typ... alla - känns det som (för nu kommer nog en del att spy galla över mig) - så är en nationsflagga samma sak som att stämpla någon, att placera någon i ett fack, att kategorisera någon. Ni förstår vad jag menar förhoppningsvis.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Byt ut och ersätt med EU-flaggan.

Rullar ögonen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

choco boy:

Rullar ögonen

Sover

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Sover

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nu är inte jag den bästa på att rita bilder i paint med precision på linjer och sånt där... men tänker mig färger som dessa: fghfghfghfgh.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
nu är inte jag den bästa på att rita bilder i paint med precision på linjer och sånt där... men tänker mig färger som dessa: fghfghfghfgh.jpg

ser ut som något arabland...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Byt ut och ersätt med EU-flaggan.

Tycker EU-flaggan är snyggare än den svenska flaggan helt klart, hade helt klart varit positiv till om alla medlemsländer bytte ut sina flaggor mot den. 

  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

choco boy:

ser ut som något arabland...

har ett sådant där snedstreck någon särskild mening? Betyder det nått? 


   
SvaraCitera

neeeeeeeeeejj!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

choco boy: ser ut som något arabland...

Rullar ögonen

S3ON: Tycker EU-flaggan är snyggare än den svenska flaggan helt klart, hade helt klart varit positiv till om alla medlemsländer bytte ut sina flaggor mot den.

Som sagt, tycker att det här med att alla ska ha olika flaggor känns fullkomligt meningslöst.

Hjärta


   
SvaraCitera