Aviseringar
Rensa alla

Bör vi använda kondom om...


Ämnesstartare

Både jag och min pojkvän är 100% testade som negativa? Vi är exklusiva, inget öppet förhållande och planerar på att gifta oss i framtiden osv. 


   
Citera

vadå negativa? vilka tester har ni gjort??? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Generaliseringen betyder alla möjliga. HIV, Gonorrea, Klamydia, Syphilis etc etv.


   
SvaraCitera

Vet inte om du är tjej eller kille men jag tänker mig graviditet


   
SvaraCitera

Det är upp till er skulle jag säga, om ni litar på varandra och vet att ni är friska och vill köra utan kondom, så gör det!?


   
SvaraCitera

Varenda könssjukdom har ni nog inte testat er för pga det är onödigt dyrt för landstinget anses det, tyvärr. Om man bortser från att ngn kan vara otrogen så ska man väl alltid ha kondom vid analsex (om ni har det) pga risken för bakterier i urinröret osv.


   
SvaraCitera
Mumzel

Men det finns ju kondomer som inte känns som att det är kondom 🙂


   
SvaraCitera

Oralsex utan skydd och sen kondom allt annat, dvs vid analsex m.fl. Kan inte tänka mig kondom konstant då det verkar förstöra en stor del men kanske får ge det en chans i framtiden. Vill man vara försiktig så är det såklart kondom som gäller vid analsex samt oralsex om det inte förstör för mycket. Gör det så bekvämt som möjligt med oljor och allt annat för att eliminera att kondomen existerar. Mitt tips iaf, hoppas det går bra för er vad ni än gör!


   
SvaraCitera