Aviseringar
Rensa alla

Börja aldrig...


Ämnesstartare

Min gjorde visst det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har ett jättestort hål på undervåningen, man kan se det när jag gapar. Kanske ska sluta ignorera mina hål o gå till tandläkarn. Tror ja ska borsta tänderna ikväll tom [cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad]


   
SvaraCitera
elinc

Jag ser bättre argument mot att börja kräkas och svälta mig än så.


   
SvaraCitera

shit :S nu blir jag orolig här, men hur mycket har du svultit/kräkts när det blev så skadat? <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har svultit i 6 år och kräktes i 1 år... That's it, jag var ingen mega-bulimiker när jag kräktes. Ändå blev det såhär... Dock är jag glad att jag slipper löständer för det hade inte varit roligt


   
SvaraCitera

Mårran:

Jag har svultit i 6 år och kräktes i 1 år... That's it, jag var ingen mega-bulimiker när jag kräktes. Ändå blev det såhär... Dock är jag glad att jag slipper löständer för det hade inte varit roligt

shit :S trodde det mer var att tänderna skadades skitlite varje gång man spydde. :S men skadas tänderna även av svält alltså? :O


   
SvaraCitera

Mårran:

Jag har svultit i 6 år och kräktes i 1 år... That's it, jag var ingen mega-bulimiker när jag kräktes. Ändå blev det såhär... Dock är jag glad att jag slipper löständer för det hade inte varit roligt

Gud men hur mycket kräktes du upp egentligen varje måltid elelr vaddå?[chocked][shake][surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kroppen producerar syra vid svält, det är därför man luktar ammoniak ur munnen.

SeriösochSnäll:

Gud men hur mycket kräktes du upp egentligen varje måltid elelr vaddå?

Nej, jag hetsåt och kräktes 2-3 gånger i veckan.

Dvs. så är jag nog en ganska average anorektiker. Det finns dock de som tappar alla sina tänder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mårran:

Kroppen producerar syra vid svält, det är därför man luktar ammoniak ur munnen.

Har faktiskt aldrig hört att kroppen bildar syra? Vet du vilken? [cute]

Amoniaken är en restprodukt från "protein-->keton"-omvandling då muskler ryker eftersom att fett och kolhydrater inte räcker till.

Det jag alltid trott är att immunförsvaret blir mycket sämre och saliven, som normalt fungerar som ett slags naturligt skydd, minskar rejält.
Detta leder till att tänderna lämnas försvarslösa mot sånt som normalt inte skulle vara något problem alls. T.ex ett äpple.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det bildas en syra som heter *research* betahydroxibutyrat, när kroppen tvingas bryta ner sina muskler istället för fett. Den utsöndras sedan genom mun och hud för att kunna lämna kroppen, för höga halter av syran i blodet leder till döden.


   
SvaraCitera

Pakanajuhla:

Har faktiskt aldrig hört att kroppen bildar syra? Vet du vilken?

Pakanajuhla:

Amoniaken är en restprodukt från "protein-->keton"-omvandling då muskler ryker eftersom att fett och kolhydrater inte räcker till.

Pakanajuhla:

Det jag alltid trott är att immunförsvaret blir mycket sämre och saliven, som normalt fungerar som ett slags naturligt skydd, minskar rejält.
Detta leder till att tänderna lämnas försvarslösa mot sånt som normalt inte skulle vara något problem alls. T.ex ett äpple.

I wanda..

Wow[chocked][badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mårran:

Den utsöndras sedan genom mun och hud för att kunna lämna kroppen, för höga halter av syran i blodet leder till döden

Men är den inte en ketonkropp? Alltså ett energisubstitut då glukos saknas?

Står fast vid att det är acetonet som luktar fränt.


   
SvaraCitera

Pakanajuhla:

Står fast vid att det är acetonet som luktar fränt.

Det är det, men även betahydroxibutyrat bidrar till en mindre angenäm doft från käften[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tomhand:

shit :S nu blir jag orolig här, men hur mycket har du svultit/kräkts när det blev så skadat? <3

Sluta kräkas för att du tror att du e tjock...

PATETISKA MÄNNISKOR 🙂 SPRING OCH ÄT NYTTIGT ISTÄLLET

Ni vill hellre förstöra er hälsa än att springa och äta nyttigt vilket resulterar i en bättre hälsa än vad du hade innan..

Sigh... On second thought keep doing what u were doing, let darwinism take its course.


   
SvaraCitera