Aviseringar
Rensa alla

Börja i sport 15 år?


Ämnesstartare

Hallå hallå! Som rubriken lyder är jag 15 år gammal (tjej) och vill börja en ny sport. Har tidigare gått i dans men tyckte inte det var lika roligt längre, har även testat på innebandy - vilket var roligt - men nja, tror jag skulle tappa lusten. 
Jag skulle egentligen vilja börja i hockey. Har älskat sporten ända sedan jag var liten, men de flesta säger att det är försent & jag är väldigt osäker. Finns inte heller så många lag som jag tror skulle ta emot mig direkt.. men men, jag åker iallafall skridskor på helgerna, för skojs skull 🙂
Men nu återigen till min fråga.. Har ni några förslag? Har ni eller känner ni möjligtvis någon som har börjat med en sport sent & hur gick det isåfall med er/dem? 
Myyycket tacksam för svar 🙂 


   
Citera

Aldrig försent att bli ryttare!


   
SvaraCitera

Inget är försent! började med Fotboll när jag var 15, och visst så var min framtids tanke inte att vara proffs men efter min tid som fotbollsspelare (som avslutades pågrund av att jag blev intresserad i företag och musik) så lärde jag mig jätte mycket och fick jätte mycket erfarenhet. Lärde mig hur man arbetar i grupp och träffade många nya vänner! det fanns folk i mitt lag som har spelat fotbolls i hela deras liv och jag lyckades komma upp i deras nivå eftersom jag jobbade hårt och fick tips av mina vänner, om hockey är något som du är intresserad i så gå in med en mindset av att ha kul! du kommer träffa många vänner och + så får du något att  göra på fritiden och även lite motivation 🙂

Om du behöver tips eller bara frågor om något annat så kan du skriva till mig här i forumet eller skicka ett privat meddelande genom weebsidan eller snap <3 Hoppas det går bra med sporten, lycka till! "follow your gut"


   
SvaraCitera

jag började träna systema och krav maga (båda är militäriska självförsvarer) vid 16 års ålder så för sent är det inte


   
SvaraCitera

Hockey kan ju vara lite sent att börja på när man är 15, om du inte söker dig till ett typ korpen lag. Men det bästa du kan göra är att höra av dig till någon förening i din närhet och kolla om det finns möjlighet att börjaTumme upp


   
SvaraCitera
Kaktus

Badminton är skoj


   
SvaraCitera

De inte försent men det är dyrt med all utrustning, så bli inte ledsen om dina föräldrar inte har råd .


   
SvaraCitera

Näeej, en världskänd målvakt började hennes fotbollskarriär när hon var 17,innan dess spelade hon basket. Idag är hon typ 30 och tillhör absolut eliten i världen. Det blir aldrig för sent, endast vilja och hårt arbete. 


   
SvaraCitera