Aviseringar
Rensa alla

Börja lira hockey!


Ämnesstartare

Tjena fan, jag är 17 bast (1994) och har fått upp intresset för hockey rejält, problemet är att jag inte tidigare har lirat just hockey...Dock har jag lirat bandy, innebandy samt fotboll och varit målvakt i alla 3 sporter...Så det är positionen jag vill börja lira också Målvakt!
Nu är det så att jag åker inte jättebra skridskor och jag är inte heller den största grabben direkt (184-185 o väger 68 kg) så finns det ens något lag som tar in en nybörjare??

OBS: Den här tråden är inte till för om jag kan börja lira hockey vid den här åldern eller inte så skit i och ta upp det vill endast få reda på om det finns lag som jag kan söka till som tar in nybörjare!!


   
Citera
Ämnesstartare

Glömde skriva att jag bor i Stockholm!!


   
SvaraCitera

Var själv hockeyspelare (slutade i sommras). Skulle föreslå att antingen söka efter ett lag som heter Kamelen. Vet inte om de har hockey för din ålder, men jag känner till dom som ett lag för de inte allt för seriösa. Annars finns det ju diverse korplag. Som målvakt kan det vara lite svårt att ta igen, men jag skulle alla gånger uppmuntra dig till att testa. Efter egen erfarenhet (var målvakt) kan jag säga att det dock är sjukt dyrt med utrustning. Begagnat all the way. Ett helt set med målis grejor kan ligga på 10 tusen, begagnat. Ibland kan klubben ha så att man kan låta, fråga sådant innan. Om du tar kontakt med en klubb, så kan du ju fråga om dom annars vet några andra lag för nybörjare (kan ju bara bra med valmöljligheter, om det finns någa dvs)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hm..AC Camelen, var inne och kolla deras hemsida och dem har ett ungdomslag, så du tror dem tar in en nybörjare??
Jo anledningen till att jag inte söker ett korpenlag är ju att jag vill utvecklas om jag nu ska lägga ner tid och pengar på't och utrustning har jag förutom mask fan!


   
SvaraCitera