Aviseringar
Rensa alla

Börja med Cerazette..


Ämnesstartare

Såhära, jag har nyligen fått Cerazette och ska börja med det så fort jag får mens, sa barnmorskan.
Jag har aldrig tagit p-piller eller minipiller förut så jag undrar om det skulle vara farligt eller dåligt på något sätt att börja innan jag får mens? Jag tror att jag ska ha det om ungefär en vecka, gör det något om jag börjar nu?
Blir skyddet sämre då, eller blir det samma? Varför ska man ens börja just på mensens första dag?

Thankies [cute]


   
Citera

Om du börjar när du inte har mens tar det en vecka innan du är skyddad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åh okej. skulle gärna vilja att fler svarade, någon som t ex tar cerazette? ;o


   
SvaraCitera

decadence_:

Blir skyddet sämre då, eller blir det samma? Varför ska man ens börja just på mensens första dag?

Jag tar också cerazette men jag har ingen aning om varför man ska börja på mensens första dag men kan bero på att man inte får ägglossning av dom [shake] eller något. Jag hade ialf väntat en vecka om jag var dig för att va på den säkra sidan. Om du skulle börja innan så ska du vänta en vecka eller använda kondom när du har sex. Annars är du skyddad från första dagen fast kanske inte så ofta man har sex när man har mens :P.

Jag har tagit mina i 17 dagar och haft mens lika länge. Suck, men just nu krävs det bara trosskydd så det är inte så jättefarligt. Det är ialf vanligt att man har blödningar en lång period eftersom kroppen ska anpassa sig, sen kan dom antingen försvinna helt eller bli oregelbundna och inte komma så ofta. Man ska ju ge det 3 månader, fast jag kommer nog bara orka blöda i en månad! Annars blir d kombinerade p-piller igen!!!
hur kommer d sig att du tar minipiller istället för p-piller?


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera