Aviseringar
Rensa alla

Börja ny klass


Ämnesstartare

fick veta idag att jag fått en plats på ett annat program men på samma skola. Har redan gått klart 1an så kommer att börja i 2an. Det vanliga man brukar tänka på som "kommer jag få vänner, passa in etc?" bryr jag mig inte så jätte mycket om då det enda man kan göra är att försöka vara så social som möjligt. Men en sak jag är osäker om är att jag i 1an har gått i en liten klass där i princip 99% av alla ser och beter sig konstigt. Dem flesta har därför antagligen fördomar (som faktiskt stämmer) om människorna som går där. Jag vet inte hur jag ska säga att jag har gått där och varför jag gjorde det. Eftersom det är samma skola lär det ju komma upp.


   
Citera

Vad underbar du är. Tänkte skapa en sån här tråd, ska själv börja i tvåan i en helt annan skola i en ort där jag känner INGEN. Tänker ta åt mig av tipsen du får i den här tråden.


   
SvaraCitera
Exner

jauntz:

. Men en sak jag är osäker om är att jag i 1an har gått i en liten klass där i princip 99% av alla ser och beter sig konstigt. Dem flesta har därför antagligen fördomar (som faktiskt stämmer) om människorna som går där.

Om du visar att fördomarna stämmer, kan de få ett gott skratt. Om du visar att de inte stämmer, kommer du att få jobba i uppförsbacke.

jauntz:

ag vet inte hur jag ska säga att jag har gått där och varför jag gjorde det. Eftersom det är samma skola lär det ju komma upp.

Du trodde att det var något för dig, men hade fel. Ödmjukhet är klädsamt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Om du visar att de inte stämmer, kommer du att få jobba i uppförsbacke.

Jo, det jag vill undvika. Det är ju redan ganska jobbigt att börja i en klass där man inte känner någon och att utöver det bli stämplad som en retard precis i början..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jauntz:

ser och beter sig konstigt

jauntz:

fördomar

[cute]


   
SvaraCitera

Du ska leva i din klass varje dag, om du då är någon annan än dig själv från första början kommer du jobba i uppförsbacke på insidan under denna period.
Eftersom jag också bytte klass lagom till tvåan - igen, så kan jag säga att det handlar om att visa sig vara en bra människa OCH ta kontakt. Men ändå chilla, dårå.

Mer än så kan jag ej säga om det eftersom jag "led" av svår anorexi under den perioden. Därför jag nu har en lite vägg mellan mig och de andra tjejerna. Jag orkade inte ta kontakt och var inte uppmärksam på de närmaden och ansträngningar de gjorde. Så var det, men överanalysera ej. Överanalyseringar leder bara till funderingar före praktisering.


   
SvaraCitera

mopsen:

Du ska leva i din klass varje dag, om du då är någon annan än dig själv från första början kommer du jobba i uppförsbacke på insidan under denna period.

kan du ha privatcoaching med mig inom detta ämne?


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

kan du ha privatcoaching med mig inom detta ämne?

Som sagt kom jag ej in i gruppen öht [cute]


   
SvaraCitera

mopsen:

Som sagt kom jag ej in i gruppen öht [cute]

aha okej
btdt
men det kan ju knappast bli värre för mig i nya klassen än det var i förra. Ah.


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

men det kan ju knappast bli värre för mig i nya klassen än det var i förra. Ah.

Du kan forma det hur du vill!


   
SvaraCitera