Aviseringar
Rensa alla

Börja på en ny idrott


hixaren:

Vet du vad som kan vara lämpligt att börja med? Har absolut 0 erfarenhet av det och är ruskigt dåligt tränad 😛

Beror på vad du vill få ut av träningen.

Vill du tävla eller bara ren självförsvar eller bara få en rolig träning.


   
SvaraCitera

Kampsport av något slag. Skytte. Yoga. Sedan kan du ju ägna dig åt simning, löpning, gymmande och en del annat på egen hand.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

bor du i stockholmsområdet känner jag till lite bra karateklubbar och några bra kickboxningsklubbar

Tack, men bor 45 mil ifrån sthlm:P Hade blivit en bit att köra till träningarna XD

Köffein:

krav maga

Vad är det? Någon sorts kampsport gissar jag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Beror på vad du vill få ut av träningen.

Vill du tävla eller bara ren självförsvar eller bara få en rolig träning.

Mest bara rolig träning, sen är det ju alltid bra att kunna försvara sig:P Inte så intresserad av att tävla...


   
SvaraCitera

hixaren:

Mest bara rolig träning, sen är det ju alltid bra att kunna försvara sig:P Inte så intresserad av att tävla...

hixaren:

Vad är det? Någon sorts kampsport gissar jag?

http://www.fightercentre.com/kampsport/krav-maga/

Tränar själv Krav Maga, riktigt skoj, tycker jag. Ingen tävling alls, då det är en ren självförsvarssport.

Där kan du läsa om fler sporter, så kan du se vilken som kan tänkas passa dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Där kan du läsa om fler sporter, så kan du se vilken som kan tänkas passa dig.

Thx[y]


   
SvaraCitera

hixaren:

Tack, men bor 45 mil ifrån sthlm:P Hade blivit en bit att köra till träningarna XD

okej, men kolla budo och kampsportsförbundets sida för att hitta bra/seriös klubb i närheten eller karateförbundets hemsida, eller judoförbundet eller ja.. det förbund som har den idrott du är intresserad av!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

okej, men kolla budo och kampsportsförbundets sida för att hitta bra/seriös klubb i närheten eller karateförbundets hemsida, eller judoförbundet eller ja.. det förbund som har den idrott du är intresserad av!

Will do! Såg att det fanns ett kampsportsforum med, kan ju fråga där...men ska ta någon da och betämma mig först:)


   
SvaraCitera

hixaren:

Will do! Såg att det fanns ett kampsportsforum med, kan ju fråga där...men ska ta någon da och betämma mig först:)

om du bor i en mindre stad kan du ju bara kolla upp vad som finns och provträna där och se vad som känns bra, fast det är klart, bor du i en större stad kan det vara bra att fundera lite innan man börjar kolla upp.

tänk igenom vad du är mest intresserad av att lära dig sparkar/slag/kast/grepp el någon kombination


   
SvaraCitera

Vattenpolo!


   
SvaraCitera

magdans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

om du bor i en mindre stad kan du ju bara kolla upp vad som finns

Jag bor utanför Halmstad, verkar finnas endel men vääääldigt dåliga hemsidor...Ska snacka med lite folk jag vet håller på...

Blev sugen på krav maga, men finns i Hbg och gbg som närmast...skulle ju kunna prova men då får det vara bra jävla kul om man ska hålla på varje vecka[crazy]

Vet iofs att det öppnade en ny karateklubb här ute i buschen för ett tag sen, men det känns som att man måste hålla på i evigheter innan det händer något? Och det känns som att man mest tränar för att tävla där?


   
SvaraCitera

hixaren:

men det känns som att man måste hålla på i evigheter innan det händer något?

nja, det tycker jag inte, men det kräver väl en del tålamod, men så är det väl med rätt många kampsporter iofs, man brukar ju generellt vara urusel till en början. karate är dock väldigt mycket tekniksport jämfört med t ex kickboxning

hixaren:

Och det känns som att man mest tränar för att tävla där?

vet inte om du pratar om karate generellt eller just den klubben? för rent generellt brukar inte karateklubbar vara så inne i det där med tävlande, väldigt många har aldrig tävlat och ännu fler kan inte ens reglerna för tävling (nej, det är inte ovanligt att de som tävlar inte har 100% koll de heller)


   
SvaraCitera