Aviseringar
Rensa alla

Börja röka som 14 årig?


Ämnesstartare

Hej jag är en tjej på 14 år och jag har börjat röka.
Men jag har ett STORT problem! Jag är ju somsagt bara 14 och cigaretterna har jag snott av min pappa och jag har bara tagit en i taget så han har ju inte märkt att jag snott.
Men jag vill liksom kunna röka ute och inte behöva smyga ut mitt i natten och tjuvröka.
Så tycker ni jag ska säga det till mina föräldrar?.
Min syrras kompis röker också och han är bara ett år äldre än mig och hon köper ut åt han så det är nog inget problem.
Men jag vill ju bara kunna gå ut och röka och det men nu kan jag ju inte det så vad tycker ni jag ska göra?
och jag vill inte ni ska kommentera att jag är fjortis eller något för det är jag verkligen inte! Och jag vet att det inte är bra osv men jag behöver det för att dämpa min ångest sen tycker jag det är gott, så vad tycker ni jag ska göra? Om jag vågar berätta för mina föräldrar tror ni dem blir arga ?
Ni som själv började röka i tidig ålder vad sa ni till era föräldrar? Och hur fick ni tag på cigg?


   
Citera

Istället för att dämpa din ångest med cigaretter som förstör och kortar ditt liv så kan jag endast hänvisa dig att dämpa din ångest genom att gå till din skolkurator. Cigaretter är ingen lösning. 


   
SvaraCitera

rogernw:
Istället för att dämpa din ångest med cigaretter som förstör och kortar ditt liv så kan jag endast hänvisa dig att dämpa din ångest genom att gå till din skolkurator. Cigaretter är ingen lösning. 

Kloka ord från en klok man. Blink


   
SvaraCitera

Rökning ska inte användas för att dämpa ångest, det används för att det är gott. Men hur kan rökning hjälpa mot det? Ångestdämpande gör inte ens det.


   
SvaraCitera

lakebeach:

Kloka ord från en klok man. Blink

Tack detsamma bro Blink


   
SvaraCitera

Förstår inte hur cigaretter kan dämpa din ångest...? Känns som att ett glas kall hallonsaft och lite bra musik dämpar ångest mer och på ett bättre sätt... Men men, bästa är nog att berätta för dina föräldrar. Passa också på att berätta varför du vill röja så förstår de nog. Då kanske de även kan hjälpa dig att bli av med din ångest Tumme upp


   
SvaraCitera

Neeeeeej


   
SvaraCitera

nikotin är inte ångestdämpande

kanske de första 0-100 gångerna men sen är det bara inget


   
SvaraCitera

ja, tala om för dina färäldrar


   
SvaraCitera

sluta tönta dig 


   
SvaraCitera

Jag sa till min mamma att mamma jag röker och så fick jag cigaretter av henne. Då tyckte jag det var schysst, men nu tycker jag att nej, hon borde tamejfan sagt ifrån. Och jag borde definitivt inte börjat röka när jag var 14. Så mitt råd är: sluta direkt bara. Det är inte värt det, för det smakar skit och ger inte ens nåt rus och pajar kroppen...


   
SvaraCitera

Plus att rökare luktar äckligt.


   
SvaraCitera

ekivok ekvilibrist: Jag sa till min mamma att mamma jag röker och så fick jag cigaretter av henne.

Mvh white trash deluxe hehe


   
SvaraCitera

pls


   
SvaraCitera

höhö

S3ON:
sluta tönta dig 


   
SvaraCitera