Aviseringar
Rensa alla

Börja röka som 14 årig?


thl*kt N.:
höhö

uhuhuhu, hon kmr röka ännu mer nu.......... 


   
SvaraCitera

ekivok ekvilibrist:
Jag sa till min mamma att mamma jag röker och så fick jag cigaretter av henne. Då tyckte jag det var schysst, men nu tycker jag att nej, hon borde tamejfan sagt ifrån. Och jag borde definitivt inte börjat röka när jag var 14. Så mitt råd är: sluta direkt bara. Det är inte värt det, för det smakar skit och ger inte ens nåt rus och pajar kroppen...

Var det för att du skulle tappa intresset?


   
SvaraCitera

Som sagt rökning dämpar inte ångest. Håll dig borta från både niktion, koffein och alkohol, det ökar ångestattackerna. Satsa på andning, tankar etc istället och skaffa hjälp innan det blir värre.
+rök luktar så jäkla illa, sitter aldrig bredvid nån som luktar, då går jag därifrån. Feels gr8 right?


   
SvaraCitera

fan vad idiotiskt


   
SvaraCitera

tkr du d du

dinkompis:
fan vad idiotiskt


   
SvaraCitera

thl*kt N.:
tkr du d du

aa


   
SvaraCitera

ångesten kommer inte att hållas borta länge till så det du gör nu är bara slöseri 


   
SvaraCitera

Hej hej började själv röka (konstant) vid 14 år. riktigt jävla dumt misstag men för mig var det för att dämpa hungern (hade då ätstörningar) vill bara säga att du borde sluta nu direkt innan de är för sent för det är riktigt dumt, om inte för din hälsa då för din hygien äcklas av lukten som sätter sig i kläder, hår och mun. Detta är endast en varning från en lite äldre och förhoppningsvis klokare tjej som suttit på samma sits. Men men efter denna varning kan jag la med det säga att dina föräldrar kommer få reda på de förr eller senare så de är bara att cut the crap and tell it.


   
SvaraCitera

cc.png

det börjar med tobak o går över till marana


   
SvaraCitera

Nikotin är inte ångestdämpande. Som ett flertal redan skrivit. 

Även om det var, är det inte bättre att gå till botten med problemen? Varför mår du som du gör? Har du pratat med någon professionell? Istället för att stänga ner dina sinnen bordr du väcka dem.  


   
SvaraCitera

Utan att närmare har fördjupat mig i ditt inledande inlägg (TS) så kan jag bara konstatera att det finns en orsak till att vi idag år 2015 har 18 års gräns på tobak. Skulle jag styra lagar och förbud i Sverige så skulle vi ha totalförbud på tobak. Det finns INGET positivt med tobak. BARA NEGATIVT!  Tumme ned   Tumme ned   Tumme ned   Tumme ned   Tumme ned   Tumme ned


   
SvaraCitera

Please don't even think about it


   
SvaraCitera

schim: Var det för att du skulle tappa intresset?

Nä, hon försåg mig med cigg. Fattar inte hur hon tänkte, ville väl vara snäll eller nåt...


   
SvaraCitera
time
 time

thl*kt N.:
nikotin är inte ångestdämpande

kanske de första 0-100 gångerna men sen är det bara inget

Nikotin är inte men processen att sätta sig ner och andas in djupt och fokusera på något annat är. (obs försöker för guds skull inte göra reklam för rökning för nackdelarna är överväldigande men har något konstigt tvång där jag måste säga emot dig när du missar poängen eftersom det är så få gånger du missar den och jag inte gör det. hoppas du tar det med ro.) 


   
SvaraCitera

Nej, rök inte. Blir så otroligt lätt ett självskadebeteende och väldigt svårt att sluta. 


   
SvaraCitera