Aviseringar
Rensa alla

Börja röka tips


Ewe.t:  och så är det olagligt

vad har jag missat


   
SvaraCitera
Ewe.t

terrormat:

vad har jag missat

jo om man är inte 18 år så är det olagligt om man röker


   
SvaraCitera

Ewe.t:

jo om man är inte 18 år så är det olagligt om man röker

eh nej, det enda som är olagligt är att förse en minderårig med cigaretter


   
SvaraCitera
Ewe.t

terrormat:

eh nej, det enda som är olagligt är att förse en minderårig med cigaretter

ok jag visste inte det jag trode att de va jag  sa men men alla har ju inte rätt 


   
SvaraCitera

Det är inte olagligt att RÖKA om man är under 18. Det är olagligt att KÖPA tobak under 18 och det är olagligt att LANGA tobak till någon under 18. 

Tobak: Är en planta som odlas i varma fattiga länder, besprutas av barn som andas in denna giftiga besprutning dagligen och dör tidigt. Om du börjar röka kommer mer saker på följ du också kommer börja med. En av de saker är stötta barnarbete. 


   
SvaraCitera

När du röker andas du in 25% av röken och 75% av röken sätter sig i dina kläder och går ut i omgivningen så att folk i din närhet andas. Du drar även med din röken in då du har den i kläderna. 


   
SvaraCitera

I en ciggaret finns ämnen som ammoniak vilket är toalettrengöring. Nikotin som är ett insektsbekämpningsmedel. Metanol som är raketbränsle. Och när nu tänder ciggaretten bildas tjära som man tätar båtar med, som nu tätar igen dina lungor. 

Din hud blir slapp och rynkig. Ditt hår blir tunnt och tappar färg. Ditt immunförssvar försämras och dina stämband förstörs så du blir konstant hes. Din blodcirkulation försämras och du får kalla händer och fötter. Dina tänder blir gula. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ewe.t:
och du får mindre vänner för rökning

åfaan

fast man får ju jättemånga vänner i rökkretsarnaaaaaaaaaaa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kretivtanvändarnamn: I en ciggaret finns ämnen som ammoniak vilket är toalettrengöring. Nikotin som är ett insektsbekämpningsmedel. Metanol som är raketbränsle. Och när nu tänder ciggaretten bildas tjära som man tätar båtar med, som nu tätar igen dina lungor.

Din hud blir slapp och rynkig. Ditt hår blir tunnt och tappar färg. Ditt immunförssvar försämras och dina stämband förstörs så du blir konstant hes. Din blodcirkulation försämras och du får kalla händer och fötter. Dina tänder blir gula.

OK, men har rökning några negativa effekter då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

terrormat: eh nej, det enda som är olagligt är att förse en minderårig med cigaretter

Röker du Terror?


   
SvaraCitera

Gasolinerainbow:

Röker du Terror?

ja pga coolt


   
SvaraCitera

Gasolinerainbow:

OK, men har rökning några negativa effekter då?

det var de negativa effekter jag just beskrev. 


   
SvaraCitera

Som rökare kan jag hälsa att det är lika bra att inte börja. Men om du nu prompt vill röka så kan du ju feströka om du festar. Man kan träffa folk på rökrutan, om du vill träffa folk det vill säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rök ogräs ist


   
SvaraCitera

Rasken raskar röver risen

 


   
SvaraCitera