Aviseringar
Rensa alla

börja röka


Ämnesstartare

Jag förstår inte varför man skulle vilja börja röka, nej.
Känner att du har FÖR mycket pengar liggande eller?
Lite FÖR god hälsa som du inte behöver nåt mer?

[shake]😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Elyzandra:

troll

Ha ha ha, och det kommer verkligen från rätt person. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1. Marlboro Light eller Red
2. Tändare
3. Ute, i skolan, på stan. Visst så ställer man sig inte i en folkmassa bara för dryga...

Men seriöst börja inte, du kommer ångra dig när du märker att du är beroende. Och sen så är det jävligt onödig slöseri av pengar. Ett paket Marlboro kostar 49kr och du behöver efter ett tag minst 2 i veckan. Och jag vet jag sa det själv typ ne men jag kommer inte bli beroende. Men till slut så måste man bara röka x antal om dagen... :/


   
SvaraCitera
orcite

SPiDERMANNEN:

Haha, det är så idiotiskt att VILJA börja röka. Liksom, ofta man går och funderar i några veckor på att börja och sen gör man det

Det fınns 6 miljarder skallar på världen och 6 miljarder hjärnor och 6 miljarder olika uppfattningar men i din uppfattning så är alla som börjat röka idioter.
Jag tycker också det är idiotiskt att skada sig själv men för vissa ser det annorlunda. Vår lilla atomhjärna är inte dömmaren av all oändliga möjligheter i universum. Det är snarare rätt idiotiskt att säga något och säga rakt ut att det är så. Likaså är jag dum för att säga detta.

Som erfaren rökare är marlboro alltid en ciggarett man kan röka. Det är lagom starkt och bra kvalite på det. Och andra bäst kommer corner. Dessa cigg lämnar inte eftersmak av aska/tobak i min mun.

Vill man röka något som känns som kvalite, men inte stark och inte svag och ger en god dos av njutning är det PRINCE GOLD som gäller. För mig är det som marlboro när man röker, och som corner när man blåser ut.

Jag har rökt: alla prince, alla marlboro, johnsilver, next, level, corner, LM, bond, Davidoff, lucky strike, maryland, jin ling, parliament, camel, cool black, west, more, chesterfield, bellman, black devil, elixir, winston, kent, dunhill, basic och andra som jag inte kommer på namnet just nu.

Som rull tobak: Samson, gul3, johnsilver och typ 4-5 andra som har konstiga namn men kommer inte ihåg dem. Gul3 är oslagbar på denna front, om man är en vanlig paket rökare. All annan rull tobak kan anses vara grov eller äcklig.

**Röka smakar gott endast när man är SUGEN på att röka. Dvs efter maten, vid abstinens och vid sprit och vid stress/ilska. Cigg efter sex kan också vara gott eftersom nikotin har en lugnande effekt och detta går bra efter man är helt avslappnad efter sexet, får man en liten extra kick.

Annars vid normala tillfällen smakar cigg från att smaka inget till äckligt.

Dvs när man inte är ** så är cigg "ok" och man röker för känslan. För mig är det känslan som är gott. När man andas in, och andas ut. Det känns i halsen och i lungorna och ger en liten häftig känsla när man blåser ut.

Skal du börja röka tycker jag du ska bestämma vad för sorts rökare du ska vara. Nu menar jag inte feströkare eller så. Jag menar bestäm dig vad ditt cigg intag ska vara beroende på hur mycket du bryr dig om din kropp.

Jag röker, efter maten, innan jag lägger och vid behov. Annars alldrig.

Jag tycker det är viktigt att ha kontroll över sitt rökande och vet vad man håller på med och tänk du ÄR inte beroende och kan sluta när du vill, och gå inte över gränsen till vad du bestämt dig för intag. Jag röker ca 1 till 2 paket om veckan. Vissa dagar röker jag inte, ibland röker jag inte på en hel vecka.

Låt mig varna dig att. Det är inte att man dör fortare som är det största besväret, för allt påverkar ens livslängd.

DET ÄR DITT VÄLMÅENDE som kommer att tas kål på. T.ex jag kan inte springa över 200 meter. Jag är som homer. Och jag blir trött vid ansträngning.

Rökning försämrar dina blodkroppars förmåga att transportera syre, vilket är rätt viktigt vid anstränging, stress, springa från problem/stryk, springa efter någon, träning.

Gör inte mitt misstag om du börjar röka. Ha kontroll över din kropp och slacka inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

orcite:

men i din uppfattning så är alla som börjat röka idioter.

Lol nej? Jag röker själv.
Jag menade mer bara att det oftast inte är något man går och planerar "Nej fan, idag köper jag mig ett packe cigg och börjar röka".
Själv så blev jag erbjuden en cigg och tänkte "äh en skadar väl inte att testa", sen blev det mer och mer. Det bara blev så, inget jag planerade.

Orkade för övrigt inte läsa resten av vad du skrev.


   
SvaraCitera

Oerhört moget att börja tänka på sånt i din ålder.


   
SvaraCitera
orcite

SPiDERMANNEN:

Orkade för övrigt inte läsa resten av vad du skrev.

Bra för det var ändå inte för dig 😛

Jao.. I vissas syn så är det grupptryck eller kedjing som är idiotiskt ^^ Jag själv började med att planera. Jag fick ibland en smärta vid solar plexus som lugna sig när jag svalde något så jag planerade att sno cigaretter från min mor och testa se om det hjälper för passiv rökning gjorde samtidigt så ville jag veta mer om vad detta är för något som så många håller på med. Inget vidare där på det, men för mina lungor satt det sig bra och jag går efter min egen känsla per cigg ända sen dess 🙂

Men du har också rätt. Det är inte ofta man planerar vara en rökare för alltid. Min moster är ett exempel. När det blev jordbävning och de miste sitt hus var hon i stor stress och förkrossning och tog ett par cigg och sen dess är hon kvar i att röka.


   
SvaraCitera
orcite

ööörkarn:

Oerhört moget att börja tänka på sånt i din ålder.

Du är inte skaparen av lagar. Din vita vägg kan vara grön i ett annat ljus.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

orcite:

Men du har också rätt. Det är inte ofta man planerar vara en rökare för alltid. Min moster är ett exempel. När det blev jordbävning och de miste sitt hus var hon i stor stress och förkrossning och tog ett par cigg och sen dess är hon kvar i att röka.

Ah jo det finns ju olika anledningar till att röka.
Första gången jag rökte så var det iofs med av nyfikenhet, men då var jag 12 och det blev bara en cigg som jag delade med en kompis.

Jag hade försökt sluta nu om det inte vore så att det är så otroligt skönt att ta en cigg när man har ångest eller är deppig.


   
SvaraCitera

orcite:

Du är inte skaparen av lagar. Din vita vägg kan vara grön i ett annat ljus.

Oftast så blir man klokare med åldern. Ingen vettig människa BÖRJAR röka vid 18 eller äldre. [tired]


   
SvaraCitera

asså XD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Elyzandra:

troll

grottmonstedr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPiDERMANNEN:

Jag menade mer bara att det oftast inte är något man går och planerar "Nej fan, idag köper jag mig ett packe cigg och börjar röka".
Själv så blev jag erbjuden en cigg och tänkte "äh en skadar väl inte att testa", sen blev det mer och mer. Det bara blev så, inget jag planerade.

tack spindelmanen, ja tänkter inte börja röka nu endå, värkar onötit [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jävligt onödigt att börja röka! Jag har fått lungproblem och håller inte på med sådant längre.

Men om du ska börja röka så är det John Silver utan filter du ska röka.


   
SvaraCitera