Aviseringar
Rensa alla

Börja töja örat


Ämnesstartare

Hejsan,
Hade tänkt ta ett hål i örat för att sedan töja det.

Hur ska jag gå tillväga för att töja från 1.2mm till 6mm?
Funderar ju på att köpa töjstav (expander), men då till min fråga - Måste jag ha en ny för varje mm, eller räcker det med att jag köper en som går upp till typ 3.2mm sen en upp till 6?
Eller hur går sånt till?

tacksam för hjälp 🙂


   
Citera

Du gör lite som du vill, ultimat är att köpa nya smycken och öka en storlek varje månad men stavar och spiraler går också bra, nackdelen med dessa är dock att det är lättare att stresstöjja och på så sätt skada örat.

Oavsett om du väljer nya smycken eller töjstavar så rekomenderar jag att du töjjer upp till 2.4mm med smycken då det är jäkligt bökigt med horn i de små storlekarna.


   
SvaraCitera

det är så jäkla fult [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

parasic:

Oavsett om du väljer nya smycken eller töjstavar så rekomenderar jag att du töjjer upp till 2.4mm med smycken då det är jäkligt bökigt med horn i de små storlekarna.

Okej,
tack. ska köra igenom en tjockare nål då, på direkten. För smycken kostar mera,. (fattig)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaag_91_:

det är så jäkla fult [tard]

ja, det är nog typ en eller två i min omgivning som tycker det är snyggt.
men jag vill testa, och ska ju somsagt bara töja till 6mm. då kan jag låta det växa igen sen.


   
SvaraCitera

ClaytoN:

Okej,
tack. ska köra igenom en tjockare nål då, på direkten. För smycken kostar mera,. (fattig)

Jag rekomenderar det inte men det är ju upp till dig.
Har du möjlighet så beställ smycken i olika storlekar från wildcat.co.uk väääldigt billigt faktiskt och helt klart värt det, schyssta grejer är bäst för öronen och underlättar även om du vill få dem att dra ihop sig snyggt sedan.

Det är kort och gott en bra investering


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

parasic:

wildcat.co.uk

ska kolla upp den!
tack igen 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera