Aviseringar
Rensa alla

Början utav min berättelse, ge gärna feedback!


Ämnesstartare

Solen skiner över Stockholm, det starka solljuset reflekteras i fönsterrutorna och blänger ner på dess befolkning. Endast några få vindpustar är möjliga att känna – resten är så svaga att de passerar obemärkta, molnen står i princip helt stilla.
Det är en härlig sommardag, en sådan dag då man bara vill vara ute och njuta utav livet.

På ett utav stadens café finner vi Jack och Fredrik.
De befinner sig på ett sådant där café som det vackra folket dras till. Caféer utav den här typens attraktion ligger inte i att de har ett gott kaffe, underbara baguetter, låga priser eller snygga servitriser – alla de faktorerna är ovidkommande.
Attraktionen ligger enbart i att serveringen har ett strategiskt läge för den som vill bli iakttagen av, och kunna iaktta, så många människor som möjligt.
För att vara helt uppriktig är det inte helt Jacks stil, nej – han är mer för lugn och ro, åtminstone för tillfället. Hade det varit upp till Jack att välja, så hade det blivit ett mindre café i någon gränd. En plats där man kan sitta i timmar utan att bli sedd utav någon, förutom möjligtvis servitrisen.
En viloplats – en oas från det vardagliga, stressade livet. Ja, det hade varit något för Jack.
Dock var det upp till Fredrik att välja, och då blev det givetvis en plats mitt i centrum.
Med uteserveringen förlagd på den populäraste gågatan i hela cityt förblir man inte osedd, utan man möts utav hundratals stirrande blickar, som ser rakt igenom en – bokstavligt talat.
Fredrik sträcker sig efter sin kaffekopp samtidigt som han försöker fånga Jacks blick, men det misslyckas. Med en tung suck sträcker även Jack sig, i ett syfte att nå sin Coca Cola.
Det lyckas och han tar sig en klunk för att fira sin psykiska ansträngning.

- Ingen lätt gårdag, va? Säger Fredrik under tiden som han för kaffekoppen mot munnen.
- Nej fyfan, svarar Jack samtidigt som han drar ner sina solglasögon från pannan ner till ögonen.

kommentera gärna 🙂 Öppen för kritik


   
Citera

Mirk2:

- Ingen lätt gårdag, va?

Hur ser fortsättningen ut?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bluff:

Hur ser fortsättningen ut?

Det kan jag ju inte avslöja än 😀

Men ge gärna lite feedback!
Är det bra skrivet etc?


   
SvaraCitera

Mirk2:

Är det bra skrivet etc?

Du hade endel fina vändningar, sådär så att texten flyter på och inte hackar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bluff:

Du hade endel fina vändningar, sådär så att texten flyter på och inte hackar.

Aight, det var ju bra 🙂

Tanken är att deras handlingar framöver ska reflektera de gågna dagarnas händelser - som man sedan får läsa om i återblickar!


   
SvaraCitera

Mirk2:

Tanken är att deras handlingar framöver ska reflektera de gågna dagarnas händelser - som man sedan får läsa om i återblickar!

Äger de intressanta händelser då? Låter lite torrt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bluff:

Äger de intressanta händelser då? Låter lite torrt.

Ja för fasen!
Det ska inte bli en sån dryg historia som bara fortsätter och fortsätter för att den måste, nejrå :p

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Fler kommentarer :P? Allt uppskattas!


   
SvaraCitera

Mirk2:

Jack

Mina manliga huvudroller heter alltid Jack! XD I really like that name. .PPP


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

Mina manliga huvudroller heter alltid Jack! XD I really like that name. .PPP

Haha, antagligen Lost som spelar mej ett spratt 😀


   
SvaraCitera

Mirk2:

Haha, antagligen Lost som spelar mej ett spratt 😀

... Jag kollar inte på Lost men kay... Antar att det finns en karaktär där som heter så.


   
SvaraCitera

Jätte bra beskrivning på hur Jack kände sig, och på dagens väder .. egentligen var allt jätte bra! [smile]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera