Aviseringar
Rensa alla

Börjar bli för mycket! Mycket att läsa...


Ämnesstartare

Vet inte hur ja ska göra och behöver verkligen skriva av mig för nu börjar det bara bli för mycket!

Allt började för ca 2 år sedan då ja fick veta att min mamma hade en tummör i hjärnan, jag va i tyskland med jobbet när hon fick detta besked. jag fick inte veta förrän ja va i sverige igen då min mamma inte ville att ja skulle vilja åka hem.
Precis innan ja åkte till tyskland så fick ja veta att min farfar fått lungcancer och även 3 andra olika typer av cancer. jag har alltid stått min farfar väldigt nära så detta påverkade mig väldigt mkt!
I februari 2009 opererades min mamma, samma dag dog min farfar! Hela den dagen visste ja att skulle förlora någonting, går inte att beskriva den känslan ja hade hela dagen när jag jobbade, gick bara och grät hela dagen (mina arbetskamater va toppen och väldigt stöttande) när pappa väl ringde på kvällen visste jag vad han skulle säga...
jobbet ja har är ett hästjobb som innebär mkt stress och tungt fysikt arbete, jag kännde att ja verkligen inte orkade jobba den perioden men va ändå "tvungen" för att inte deppa ihop totalt!
Till saken hör även att ja förlorat min alldelles bästa vän, min moster, (inte på det sättet att hon lämnat världen) men jag klantade till det totalt...
flera små saker som oxå hänt under året men som ja inte orkar skriva ut för att det blir så långt då [crazy]

detta år gav jag mig fan på det skulle bli ett mkt mkt bättre år.. började bra, träffade en riktig vän som oxå haft det svårt och som ja kunde prata med om allt verkligen allt!

I februari träffade ja även min underbara pojkvän.
Nu de senaste veckorna har det hänt jätte mkt.
jag har nästan blivit av med jobbet för att ja hörde av mig till facket med några frågor om situationen på mitt jobb och om allt som inte stämde enligt avtal och sådant. så nu på jobbet existerar ja inte utan jag får bara göra allt tungt jobb och kommer få jobba mer helg än ja gjort innan m.m. livet på jobbet är allmänt surt, arbetskamrater som vänder mig ryggen.....
förra helgen va jag med min pojkvän till hans äldre bror med familj i deras sommarstuga (blev "uppvisad" för familjen [crazy]) och hade verkligen en toppen helg med dom!
I måndags skrev en vän till min pojkvän att min pojkvän försökt få en tjej i säng typ tordagen innan vi åkte iväg i helgen.... tydligen hade han inte lyckats men ja vet inte riktigt hur ja ska reagera på det hela!? ska ja bry mig eller ska ja bara blunda för det?

oj det blev ett lång inlägg...


   
Citera

unknown89:

[crazy]

unknown89:

[crazy]

Okej [confused]


   
SvaraCitera

Livet suger, motgångar slutar aldrig komma. Grattis, du har insett det. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

La di fakking da:

Livet suger, motgångar slutar aldrig komma. Grattis, du har insett det.

Ja liver suger verkligen! ska det aldrig bli bra?


   
SvaraCitera

unknown89:

Ja liver suger verkligen! ska det aldrig bli bra?

Joodå, när du börjar träna äta frukt och sånt så löser sig allt!

Dold text: Nej, sorry, dödsknark är lösningen.


   
SvaraCitera

its called life.

och nej det blir inte bättre


   
SvaraCitera

OF 5:

och nej det blir inte bättre

klart det blir! [no-no]


   
SvaraCitera

sötnos:

klart det blir!

hur?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

glöm allt du förlorat, tänk att dem har det bra nu,
och då ska du också ha det bra.

i början av förhållanden försöker alltid folk
förstöra för man har inte riktigt lärt
sig känna personen och hur den är och
tryggheten att man tror på varandra finns inte där.

ta reda på om det är sant eller inte, dra upp det med din pojkvän,
lyssna på vad alla har att säga om det
som har ''sett'' det eller vet om det. dem som
känner din kille vet förmodligen bättre än dig hur han
är och dem kanske kan säga till dig att han inte är någon
sådan som gör sånt. får du inget svar alls
förutom från din kille ska du fortsätta förhållandet
om du känner att du verklien vill ha han kvar, men du
ska även tänka på om det verkar som han verkligen älskar dig
eller om han verkar otrogen till sättet.


   
SvaraCitera

OF 5:

hur?

hur som helst.
kommer hon alltid vara mitt i en sorgeperiod, ha en sjuk mamma och en pojkvän som kanske varit otrogen??
knappast.
det kommer bättre tider.
och det kommer kanske sämre tider också.
men det finns deffinitivt bättre än vad hon har nu.


   
SvaraCitera

sötnos:

men det finns deffinitivt bättre än vad hon har nu.

att det kanske finns bättre, betyder inte automatiskt att man får uppleva något bättre.


   
SvaraCitera

OF 5:

att det kanske finns bättre, betyder inte automatiskt att man får uppleva något bättre.

och tvärtom. det finns värre, och det betyder inte automatiskt att man får uppleva något värre. och vem är det som bestämmer om en situation är bättre eller sämre än någon annan egentligen?


   
SvaraCitera

sötnos:

tämmer om en situation är bättre eller sämre än någon annan egentligen?

nej visst är det som allt, relativt


   
SvaraCitera