Aviseringar
Rensa alla

Börjar bli helt jävla psykisk instabil.


Ämnesstartare

Ja du, livet började bra.
Jag är en ganska vanlig kille på utsidan, men innerst inne som brinner det.
Jag tror jag har lyckats samla på mig dom flesta problemen.

Problemen är:
Jag röker 1 pack per dag, Konsekvenser: Snor pengar från föräldrar och släktningar, bråkar med mor o far varje om det.

Dricker varenda dag på helgerna och för de mesta på loven, Konsekvenser: Snor pengar från föräldrar och släktningar, gör massa dumheter som bråk och annat,

Tar droger, men inte ofta, Konsekvenser: Börjar känna att drogerna börjar bli en lindrar mina besvär

Misstänker att jag bisexuell, Konsekvenser: Jag hatar mig själv för det och mår illa.

Har sex med för många, bakom ryggen på en tjej som jag gillar och som gillar mig.

Sjukdomar, som problem med njurarna och hjärtat som bara blir värre. Konsekvenser: Nervös och blir oherhört rädd.

Snor sprit och massa annat från släktningar, Konsekvenser: Polisanmälningar och tappar förtroendet för alla.

Har börjat sno bilar och annat som jag som tur är har sluppit problem.
Konsekvenser: Känner att det börjar bli en enkel sak.

Jag dissar olika vänner, alledels för ofta utan större anledningar, Konsekvenser: Missförtroende, blir talad bakom ryggen.

Porrsurfar alldels för mycket.

Börjar känna mig självmordsbenägen.

Allt detta börjar göra mig psykist jävla rubbad i skallen, och jag blir nervös, stressad, arg, och rädd för mig själv.
Sen när jag gör nånting dumt så sörger jag bort det med sprit eller droger.
Jag känner själv att jag måste stoppa mitt jävla beteende, men hur gör jag.
Jag skulle jätte gärna vilja få råd av någon som har liknade problem och kanske över hur ni har löst dom.

// MVH En bekymrad, tackar för svar.


   
Citera

sök hjälp


   
SvaraCitera

Tala med en psykolog. Håll drogerna till HELGEN.


   
SvaraCitera

Coffeshop:

sök hjälp

Eller snacka med mig [smile] Jag är snäll.


   
SvaraCitera

Passa dig för att komma in i ett missbruk... Bäst du söker hjälp nu innan det är försent. Ju mer tid det går innan du ber om proffesionell hjälp desto svårare blir det för dig att ta dig ur. Nu talar jag inte bara om drogerna utan mest grunden till varför du mår dåligt - det kan du lösa med hjälp av att tala med en psykolog. Var stark och bevisa för dig själv att du klarar av att boka tid!!!!


   
SvaraCitera

Sök hjälp [smile]
Du kommer antagligen inte att klara dig att ta dig ut ur dina problem själv, så även om det kommer att bli ett helvete så sök hjälp, försök att prata med dina föräldrar om dina problem och vill du verkligen inte prata med dina föräldrar så ta kontakt med skolkuratorn (om du går i skolan).
Hur gammal är du? Är du under 18 så kan du söka dig till BuP, annars så är det vuxenpsyk som gäller, du kan få en remiss till bägge ställena via kuratorn på din närmaste ungdomsmottagning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mina föräldar och psykolog?, Mina föräldrar börja skratta åt mig när jag sa att jag kanske behöver psykologi hjälp, för dom tycker jag är fjantig och tror att jag ska skylla allting på dom.
så det känns bara dumt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Sök hjälp [smile]

Blir jag inte indragen i sociala ?


   
SvaraCitera

Just think zen.


   
SvaraCitera

Ryck upp dig för i helvetet. Och ja, socialen kommer att fånga dig förr eller senare


   
SvaraCitera

Alla problem du har är problem du skapat själv, skaffa dig lite karaktär


   
SvaraCitera

WihlWihl:

Blir jag inte indragen i sociala ?

Det är mycket möjligt att socialen blir inblandat, men är det verkligen bättre att må dåligt?


   
SvaraCitera

Men sluta göra de sakerna då. Så jävla svårt kan det knappast vara att inse att du inte mår särskilt bra av det. Om du inte kan lägga ner det på egen hand så föreslår jag att du kontaktar närmaste psykiatriska mottagning, förklarar problemen och ber om kognitiv beteendeterapi.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Undra vilken ålder du är då??

Jag tycker du ska sluta me all skiten å gå på nån rehabilitering,
eller alternativet finns att du skaffar dej den flickan som gillade dig med å håller dig till henne..å skaffar dig ett liv runt henne..

å skiter i alla punkter du brukade syssla med...sluta röka..å sno pengar å dricka osv...de tjänar inte något till.. du förstör ditt liv bara.

have a nice life.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera