Aviseringar
Rensa alla

Börjar bli paranoid


Ämnesstartare

Hej. Jag börjar bli paranoid, åtminstone på internet. Nu undrar jag:

Hur döljer man sin identitet, gratis, på internet? Bra program för proxys och såvidare, uppskattas.


   
Citera

Det gör man inte.


   
SvaraCitera

Tyvärr går det nog inte att dölja sig så bra gratis, Tor finns ju alltid men om du vill få riktigt säkerhet kanske du ska satsa på en betaltjänst. Detta är vad jag vet om, men det kanske finns någon kunnig person på UM som kan upplysa oss^^
Skulle gärna vilja ha samma information 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hidemyass är ju en proxy


   
SvaraCitera
Åtta

Erkowich:

riktigt säkerhet kanske du ska satsa på en betaltjänst

Hur tänkte du nu? Du tror inte att ett företag skulle vilja ha register över sina kunder? [confused]


   
SvaraCitera

Erkowich:

om du vill få riktigt säkerhet kanske du ska satsa på en betaltjänst.

Riktig säkerhet på Internet? Sluta fåna dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kör på nån halvsäker vpn...


   
SvaraCitera

Åtta:

Hur tänkte du nu? Du tror inte att ett företag skulle vilja ha register över sina kunder? [confused]

Fast måste de lämna ut registren till polis och liknande? Och om du använder proxy ska väl inte ip kunna spåras, alltså kan inte polisen veta vilket företag de sa fråga :O?
Jag är väl inte så insatt [sad]


   
SvaraCitera
Åtta

Erkowich:

Och om du använder proxy ska väl inte ip kunna spåras, alltså kan inte polisen veta vilket företag de sa fråga :O?

Jo.

Erkowich:

Fast måste de lämna ut registren till polis och liknande?

Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Ja.

Fast ett någorlunda intelligent proxyföretag skulle väl inte spara statistik om var deras användare spenderar tid på internet?


   
SvaraCitera
Åtta

Anarkandi:

Fast ett någorlunda intelligent proxyföretag skulle väl inte spara statistik om var deras användare spenderar tid på internet?

Ptja. Vad vet jag? Jag jobbar inte på ett sådant företag. Hur som helst så finns du i deras bokföring, och du är således inte helt anonym.


   
SvaraCitera

Åtta:

Ptja. Vad vet jag? Jag jobbar inte på ett sådant företag. Hur som helst så finns du i deras bokföring, och du är således inte helt anonym.

Men eftersom du inte verkar helt säker på din sak, med tanke på att du som sagt inte jobber på ett sånt företag. [crazy] Kan man troligen kunna leta upp ett företag som raderar all information om vart deras kunder tillbringar sin tid på internet. Även om du finns i deras kundlista, så kan de trots allt inte se vad du egentligen gör.

Men enklast vore väl att läsa faqen eller liknande hos diverese företag >.>


   
SvaraCitera
Åtta

Erkowich:

Kan man troligen kunna leta upp ett företag som raderar all information om vart deras kunder tillbringar sin tid på internet. Även om du finns i deras kundlista, så kan de trots allt inte se vad du egentligen gör.

Troligen, ja.

Erkowich:

Men enklast vore väl att läsa faqen eller liknande hos diverese företag >.>

Förslagsvis, ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om man vill ha säkerhet ska man inte koppla upp sig.


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Fast ett någorlunda intelligent proxyföretag skulle väl inte spara statistik om var deras användare spenderar tid på internet?

Leta upp någon som rensar loggarna. Antar att du inte ska begå några brott, så du behöver inte oroa dig för polisen.


   
SvaraCitera