Aviseringar
Rensa alla

börjar seriöst gråta


psychoex:
snälla stoppa rasismen, sd, sexismen, svenskarnas parti, borgarna och allt annat. blir rädd. vill inte växa upp i ett samhälle särbehandlar en pga hudfärg, könstillhörighet och namn. 

"Rasismen, SD, svenskarnas parti, borgarna".  Det här är alltså leken "Ett av 4 passar inte in, vilken ska bort"?


   
SvaraCitera

fick den känslan i 1 sekund för ett par dagar sen aldrig hänt innan


   
SvaraCitera

Jkpg_kille:

"Rasismen, SD, svenskarnas parti, borgarna".  Det här är alltså leken "Ett av 4 passar inte in, vilken ska bort"?

de som inte upplever uppenbara problem som problematiska är i regel en del av problemet.


   
SvaraCitera

Zodd: man får väl se till att sprida kunskap

key!


   
SvaraCitera

Så länge de finns folk som tänker olika har andra värderingar och så vidare så kommer det tyvärr finnas rasism.  Det är oundvikligt men man kan ju försöka se till att den hålls på en så lång nivå som möjligt.


   
SvaraCitera

Förr var jag lite för att rösta på SD, men så kom det en dag när jag också insåg hur världen egentligen är. Och för inte längesen blev jag så jävla arg på ett rasistiskt uttalande!

Man kan protestera och få sina vänner att absolut inte rösta på det där jävla SD-partiet. Få med folk genom internet och detta är väl en bra början?


   
SvaraCitera

My dreams are her:
Så länge de finns folk som tänker olika har andra värderingar och så vidare så kommer det tyvärr finnas rasism.

förstår inte logiken här


   
SvaraCitera

mpt:hv: förstår inte logiken här

Olika värderingar krockar och då kan rasism bildas. Hur svår kan de vara att inte se att de är så och kan bli så,.


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Olika värderingar krockar och då kan rasism bildas. Hur svår kan de vara att inte se att de är så och kan bli så,.

jag kan tänka mig en värld där åsikter samexisterar fredligt. vad ska man annars hoppas på?


   
SvaraCitera

mpt:hv: jag kan tänka mig en värld där åsikter samexisterar fredligt. vad ska man annars hoppas på?

Det vore ju en dröm.


   
SvaraCitera

fred ligt ha ha gillar inte alla krig?? tönntar.


   
SvaraCitera

bilda pakt 


   
SvaraCitera

psychoex: vad ska vi göra??

Vi lever i ett relativt passivt land där "alla sköter sitt eget"-mentaliteten är väldigt stark - just därför så föregick eleverna på dom (hittills - hoppas det blir fler) två skolor som stoppade SDU med väldigt bra exempel att stå upp och säga ifrån, slå näven i bordet "nu får det vara nog". Man brukar säga att "barn är vår framtid", men vi ska heller inte glömma bort ungdomar.

Hjärta


   
SvaraCitera
Kudhos

Man kan ju alltid hoppas på det i framtiden.


   
SvaraCitera

tough shit


   
SvaraCitera