Aviseringar
Rensa alla

Börjar studera utomlands?


Ämnesstartare

Hej!

Jo jag behöver lite råd..
Jag har varit ihop med min kille nu i 1 år och ja han är ju 3 år äldre så han ska börja på högskolan nästa år...

Först tänkte han komma upp till mig och studera så att vi kunde komma närmare varandra och slapp 3 timmars resan varannan helg.

Men nu har det blivit lite ändringar och det siktar åt ett håll att han ska studera i usa i sådär 3-5 år...så då kommer vi bara träffas på sommaren och julloven ..

Jag behöver lite råd och hjälp tack jag vet inte vad jag ska ta mig till...

Jag vill ju inte vara ett hinder för honom om nu han vill det och satsa på framtiden så stort...

Snälla vad tycker ni om det här?
Är det här nått ni skulle kunna klara?
Finns det ideer om att kunna hålla kontakt och såna tips?


   
Citera

Det kommer inte hålla...
Säger statistiken med väldigt hög och bestämd stämma.
Men det finns ju fall då det hållit.

Kanske göra slut som vänner och umgås på loven som vänner och sedan bli ihop sen igen?
Nu är det så stor risk att någon (bägge) är otrogna och det skulle med ännu större sannolikhet förstöra allt.

Svårt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Svårt!

Så vad ska jag göra ska jag säga till honom att jag vill att han stannar eller ska jag låta honom gå?


   
SvaraCitera

Surina:

Så vad ska jag göra ska jag säga till honom att jag vill att han stannar eller ska jag låta honom gå?

Du kan inte bestämma hur ni ska göra.
Ni får sitta ner och prata igenom allt helt enkelt (eller helt svårt).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Du kan inte bestämma hur ni ska göra.
Ni får sitta ner och prata igenom allt helt enkelt (eller helt svårt).

mm..Vi får se antar jag ...
Känns så jobbigt var kär i honom i två år men sa inget..för han var äldre och gillade väl inte små tjejer...
Sen när jag får veta att han älskar mig också så ska han dra ifrån mig efter 1 år ![cry]


   
SvaraCitera

varför ska han studera i USA, vad ska han "bli" ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emmelipemmeli:

varför ska han studera i USA, vad ska han "bli" ?

Han ska bli programmerare


   
SvaraCitera

Surina:

Han ska bli programmerare

är ju hans val om han väljer USA, jag tror dock att det krävs lite mer pengar för att utbilda sig i usa jämfört med att utbilda sig "hemma"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyvärr det kommer nog spricka [sad]

Har också planer på att utbilda mig i USA när jag har gått ut gymnasiet [smile]


   
SvaraCitera

Varför kan han inte lika gärna läsa utbildningen i Sverige?


   
SvaraCitera

Hade inte stannat om den flyttat utomlands ett längre tag. Vem vet vad de kan få för sig där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Surina:

Är det här nått ni skulle kunna klara?
Finns det ideer om att kunna hålla kontakt och såna tips?

Njaao, det finns ju de som lyckats. Men det är ganska ovanligt. Snarare är det ju enklare om man varit ihop några år och har ett mer gemensamt liv och man kanske är liksom klar med det mesta i livet man vill göra eller drömmer om att göra.

När man är liksom ung så finns det så mycket annat omkring som gör att förhållanden kanske blir mer som ett "hinder" för att följa sina drömmer och mål i livet. Liksom, hade man kommit längre i t.ex. sina drömmar/karriärer om man inte hade "bundit upp sig" eller gjort fel saker?

Påstår inte att det skulle behöva vara ett hinder för er. Men vad vill du göra själv? Bästa sättet att hålla kontakt är ju via mejl, msn och sånt. Sen att man har ett eget liv som man kan sysselsätta sig med. Ditt eget liv slutar ju inte bara för att han sticker iväg för att plugga utomlands. Distansförhållanden är inte för alla, men kanske för er?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emmelipemmeli:

är ju hans val om han väljer USA, jag tror dock att det krävs lite mer pengar för att utbilda sig i usa jämfört med att utbilda sig "hemma"

Ja men hans föräldrar har tänkt betala för honom

Axelpaxel:

Tyvärr det kommer nog spricka

Har också planer på att utbilda mig i USA när jag har gått ut gymnasiet

[cry]

nellnellnell:

Varför kan han inte lika gärna läsa utbildningen i Sverige?

Hans dröm är att studera i USA

sculptura:

Hade inte stannat om den flyttat utomlands ett längre tag. Vem vet vad de kan få för sig där.

ja jag blir så orolig tänk om känslorna försvinner ? [sad]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera