Aviseringar
Rensa alla

börjar universitetet snart


Ämnesstartare

men vill veta hur jag skall fixa NÄRA vänner. inge ytliga, någon som har lite idéer?


   
Citera
Ämnesstartare

Du får väl lära känna folk först, strunta i ointressanta personer du inte har något gemensamt med och lära känna såna som du tror är potentiella vänner? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Purr Purr:

som du tror är potentiella vänner?

ja, får vara öppen också, för alla.

men funderar på att starta en egen förening. tvspelsförening, där man testar olika nya spel tillsammans. tror det kan bli trevligt.

x_marty:

klipp

hans problem är att han inte utvecklar potentiella situationer såg jag! det mfår jag tänka på :P. jag gjorde ett liknande fel här om dan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

men vill veta hur jag skall fixa NÄRA vänner. inge ytliga, någon som har lite idéer?

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=313557&page=2#11623867


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

hans problem är att han inte utvecklar potentiella situationer såg jag! det mfår jag tänka på :P. jag gjorde ett liknande fel här om dan

OnT: Glädjer mig att du bestämt dig för att plugga på universitetet. Jag har liknande planer efter gymnasiet (ett år kvar). Högskoleprovet måste också avklaras. Känns lite väl tidigt att planera sånt redan nu med tanke på att jag kanske till och med behöver läsa upp något särskilt ämne efter studenten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Undrar också detta. Men man får nog ge det tid, ytliga vänner kan bli till nära osv..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kommer med tiden, inget du kan planera i förväg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

men funderar på att starta en egen förening. tvspelsförening, där man testar olika nya spel tillsammans. tror det kan bli trevligt.

Låter som en bra idé. Det och att vara öppen.


   
SvaraCitera

Shit nu insåg jag att jag är i samma situation... Har inte riktigt tänkt på det där med att "skaffa vänner", har bara antagit att jag inte kommer få några nya [sad]
Men egentligen löser det väl sig, man kan ju inte undvika att lära känna folk och tids nog märker man väl vilka som är bff-material


   
SvaraCitera

Också tänkt lite på det men antar att det bara är att ta det som det kommer. Känns det rätt så utvecklas det väl till en nära vänskap med tiden.

Men att vara aktiv i föreningar och så som du skrev där man träffar folk med liknande intressen så ökar man ju naturligtvis chanserna att träffa människor man kan utveckla en nära relation till.


   
SvaraCitera