Aviseringar
Rensa alla

Börsen rasar, och Sverige dansar och ler..


Ämnesstartare

Stargazer:

Vad har skolan sagt som är så "najs" ?

Horor, sprit och droger [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur många döda människor ligger det inte under kommunismen ? Det är bevisat att det inte fungerar, det finns så många exempel så har inte en aning om varför det fortfarande finns idioter som vill införa detta.

Det är som att våldta sitt egna land.


   
SvaraCitera

Stargazer:

Hur många döda människor ligger det inte under kommunismen ? Det är bevisat att det inte fungerar, det finns så många exempel så har inte en aning om varför det fortfarande finns idioter som vill införa detta.

Säg mig var ett kommunistiskt samhälle har existerat?
Sanningen är att kommunismen är lösningen på denna kris och det är bevisat att kapitalismen inte håller i längden. Detta förutspådde Marx redan för 150 år sedan. Kapitalismen kräver en evig tillväxt och evigt växande marknader, detta håller inte i längden. Samhället kommer drabbas av större och större kriser pga "överproduktionens epidemi". Och för att kapitalismen ska komma över dessa kriser så kommer den förstöra det vi har byggt upp nu för att sedan bygga upp det igen, söka nya marknader genom krig t.ex. och utplundra de befintliga marknaderna ännu mer. Men det botemedel som kapitalismen har resulterar bara i att nästa kris kommer att bli ännu värre. Tillslut blir det ett helt ohållbart system och vi måste börja fundera på vad som ska ersätta kapitalismen.

Nu talar jag inte om något Sovjet eller Kina-system utan ett helt nytt system som funkar på riktigt! Det måste vi göra för att kunna överleva och utvecklas!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asdor:

Nu talar jag inte om något Sovjet eller Kina-system utan ett helt nytt system som funkar på riktigt!

Nej för det är redan bevisat vara åt helvete

Men du tar upp en hel del bra punkter, Du verkar påläst det är inte jag i den graden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ad Hominem:

Fan vad glad du är över att din kära arbetarklass förlorar sina jobb. Vem tror du egentligen det är som lider av krisen? VDn på Volvo? Eller dom 1000 personerna som blir av med sina jobb? Tänk om, tänk rätt.

Sanna ord. Kommunister måste verkligen vara de mest självdestruktiva människor som finns. Deras starka förakt mot samhället och människor som lyckats bättre än dem själva, gör dem blinda av hat. Det är nästan lite synd om dessa individer som i regel fått samma chans som alla andra, men som bara snubblat på sina egna fötter hela livet och därför riktat sitt hat mot systemet och andra människor. Vårt samhällssystem kommer inte rasa samman för att politikerna spelar korten fel då och då. Därför är kommunisternas glädje över andras lidande förgäves. Det kommer aldrig bli som någon skäggig gammal dåre trodde sig förutspå. Tvärtom så kommer välståndet för västvärlden även fortsättningsvis öka, även om vi hamnat i en svacka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stargazer:

Skolan borde verkligen lära yngre om vad kommunism innebär och vilka negativa innebörder det har på ett land.

Skolan lär inte ut uppenbart subjektiva saker.

Och jag hoppas att krisen får samma effekt som förra gången, dvs. att folk inser hur felande demokrati är


   
SvaraCitera

Viljans Triumf:

Och jag hoppas att krisen får samma effekt som förra gången, dvs. att folk inser hur felande demokrati är

alla tar dig för ironisk, bögnasse


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hellre död en röd!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Teal Crab:

alla tar dig för ironisk, bögnasse

Jag är ingen nazist [rolleyes]


   
SvaraCitera

Norse Rite:

Hellre död en röd!

heldre röd än död!

/bögnasse


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ad Hominem:

Fan vad glad du är över att din kära arbetarklass förlorar sina jobb. Vem tror du egentligen det är som lider av krisen? VDn på Volvo? Eller dom 1000 personerna som blir av med sina jobb? Tänk om, tänk rätt.

För det första så är väl ändå de flesta kommunister själva arbetare så de drabbas alltså också av krisen. Man är ju inte glad över att andra än kapitalister drabbas av krisen. Det man är glad över är att det här kommer göra fler kritiska till kapitalism. Om det är någon som man kan säga är "kalla" så är det ju nyliberalerna. De vill ju inte ens att staten ska hjälpa dessa som har förlorat jobben och de som kommer förlora jobben eftersom de inte ska röra marknaden.

Stargazer:

Hur många döda människor ligger det inte under kommunismen ? Det är bevisat att det inte fungerar, det finns så många exempel så har inte en aning om varför det fortfarande finns idioter som vill införa detta.

Jag tror inte man kan nå ett kommunistiskt/anarkistiskt samhälle med hjälp av staten, då staten är kapitalismens skapelse. Spaniens revolution är den revolution som jag (och många andra anarkister samt några kommunister) stödjer.


   
SvaraCitera

Viljans Triumf:

Jag är ingen nazist [rolleyes]

du förespråkade nyss diktatur


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Teal Crab:

bögnasse

aaaw! Stalins lilla gosse!


   
SvaraCitera

Norse Rite:

aaaw! Stalins lilla gosse!

gillade stalin bög nazister?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Teal Crab:

gillade stalin bög nazister?

Jadu, ta och fråga en nazist så får du nog svar.
Lycka till.


   
SvaraCitera