Aviseringar
Rensa alla

Bojkotta "julstaden Göteborg", välj att fira jul i Stockholm!


Ämnesstartare

babyangel97:

Ni ha jö ingen körv fö det äh ni fö fina fö, nollåter!! det ska vara prinskörv!

Klart vi äter prinskorv!!!

Stekaren:

Givetvis blir det vår sköna huvudstad!

tack!Hjärta


   
SvaraCitera

Adam:
Har hört att de har gjort en massa reklam om "julstaden" Göteborg överallt i massa veckor. Vad fan har Göteborg som vi inte har här i Stockholm?!

Ser inga fördelar alls med att åka till en sådan fientlig stad som Göteborg vid juletider, ändå känner jag till familjer som ska dit..

Vi har i Stockholm:

  • Trevliga restauranger och herrgårdar att äta julbord på
  • Julmarknader
  • Stämningsfull julbelysning på gator och torg
  • Luciafiranden
     
  • Högre chans att få snö till jul

Har bott i Göteborg i 14 år nu och det blir värre och värre för varje år. Alldeles för mkt julpynt, det har till och med slagit in ett hotell som ett paket liksom. Men det är inte mkt bättre i Kinna däe jag bodde innan jag flytta hit ifs.... 
Alltså antar jag att jag inte gillar julpynt överlag. Är inte stadsrelaterat. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shatter:

Har bott i Göteborg i 14 år nu och det blir värre och värre för varje år. Alldeles för mkt julpynt, det har till och med slagit in ett hotell som ett paket liksom. Men det är inte mkt bättre i Kinna däe jag bodde innan jag flytta hit ifs.... 
Alltså antar jag att jag inte gillar julpynt överlag. Är inte stadsrelaterat. 

Du är välkommen att fira jul med oss i Stockholm! 🙂


   
SvaraCitera

shatter:

Har bott i Göteborg i 14 år nu och det blir värre och värre för varje år. Alldeles för mkt julpynt, det har till och med slagit in ett hotell som ett paket liksom. Men det är inte mkt bättre i Kinna däe jag bodde innan jag flytta hit ifs.... 
Alltså antar jag att jag inte gillar julpynt överlag. Är inte stadsrelaterat. 

Jo men lyssna på den här så ser du våra fördelar här i Göteborg.  


   
SvaraCitera

spiralfjader:

Jo men lyssna på den här så ser du våra fördelar här i Göteborg.  

på vadå?Tardig


   
SvaraCitera

shatter:

på vadå?Tardig

 Glömde lägga in för grannen kom och tjatade. 


   
SvaraCitera

spiralfjader:

 Glömde lägga in för grannen kom och tjatade. 

vilken dålig låt...


   
SvaraCitera

shatter:

vilken dålig låt...

Men den passade bra in i detta sammanhang.


   
SvaraCitera

spiralfjader:

Men den passade bra in i detta sammanhang.

lyssna inte på hela Rodnar


   
SvaraCitera

shatter:

lyssna inte på hela Rodnar

Okej. Varför jag länkade in den är för att det ständigt är detta tjat om Göteborg vs Stockholm. Och eftersom den handlar om en massa folk som är ledsna för att dom inte är från Göteborg så passade den bra in i tråden. Men jag håller med dig att det blir för mycket krimskrams i stan runt jul. När började dom i år? Oktober ? Minns inte.


   
SvaraCitera

spiralfjader:

Okej. Varför jag länkade in den är för att det ständigt är detta tjat om Göteborg vs Stockholm. Och eftersom den handlar om en massa folk som är ledsna för att dom inte är från Göteborg så passade den bra in i tråden. Men jag håller med dig att det blir för mycket krimskrams i stan runt jul. När började dom i år? Oktober ? Minns inte.

jaha, jo då passar det. En jäkla massa tjat om vilken stad som är bäst :O förstår det inte, även om jag hellre skulle vilja bo i sthlm än i götet, fast det beror mer på praktiska skäl än att jag tkr sthlm e "bättre" på nåt vis. Bor du också i göteborg? men ja, i oktober höll de på med hotellet, åker förbi det varje morgon till skolan så bevittna när allt sattes på plats, mkr tråkigt att se faktiskt. Och nu har dem den där fula jäkla trappan utanför centralen också, det enda man ser är metal strålkastare och lite granris....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spiralfjader:

Jo men lyssna på den här så ser du våra fördelar här i Göteborg.  

Våga inte sätta din fot i mina trådar för att göra smygreklam för Göteborg något mer din lilla ..... :@


   
SvaraCitera

Adam:

Våga inte sätta din fot i mina trådar för att göra smygreklam för Göteborg något mer din lilla ..... :@

Oj jag darrar av skräck Förvirrad Seriöst. Du älskar din stad och klankar ner på min. Då har jag full rätt att försvara mitt älskade Göteborg vad du än tycker om det. Skål


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spiralfjader:

Oj jag darrar av skräck Förvirrad Seriöst. Du älskar din stad och klankar ner på min. Då har jag full rätt att försvara mitt älskade Göteborg vad du än tycker om det. Skål

Nej det har du inte, för Stockholm är huvudstaden. Borde ej finnas andra städer i Sverige!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Suck, har inte du avreggat än?Rullar ögonenNågon som kan säga om han är det mest långvariga trollet eller har någon varit mer långvarig?

Västkusten kallas ofta bästkusten huvudsakligen på grund av GöteborgGalen

time: Gröna Lund är väl stängt på vintern!

Är det? Detta var nytt för mig. Fast å andra sidan är det nog för att det finns Jul på Liseberg som jag antog att Gröna Lund hade någon motsvarighetSkeptisk

Hjärta


   
SvaraCitera