Aviseringar
Rensa alla

Bojkotta skolvalet!


time
 time
Ämnesstartare

Rädda barnens ungdomsförbund, en organisation för alla mellan 7 och 25 år, har dragit igång kampanjen Bojkotta Skolvalet

varför.png

Kampanjens hemsida hittar ni här!


   
Citera

time: (Du röstade blankt)

Jag är för gammal för deras ungdomsförbund, så jag har ingen åsikt. Party


   
SvaraCitera

Avgå alla är väl rätt rimligt.

time: Ja, absolut!


   
SvaraCitera

time: Nej, absolut inte!

alla borde rösta på kalle anka-partiet iställe 


   
SvaraCitera

Skolvalet är meningslöst för att skolungar inte är kapabla att ta ställning till någonting, vill rädda barnen få fram budskapet att det borde påverka maktställningar? Det är allt annat än vettigt och jag håller inte med dem.

Däremot bör det inte finnas något skolval, ungdomar skall inte behöva få demokrati och påståendet att ens röst avgör någonting nedtryckt i halsen av läroverk, de bör få bestämma själva om partipolitik och maktstrukturer är vettiga eller inte


   
SvaraCitera

Surf Nazi: Jag är för gammal för deras ungdomsförbund, så jag har ingen åsikt. Party

Så jag antar att du inte har en åsikt om äldrevården heller, efter som att du är för ung och berörs inte av äldrevården? 🙂


   
SvaraCitera

time: Ja, absolut!

Skolvalet är bara trams.


   
SvaraCitera
mynona

Jag kan förstå poängen av en bojkott - jag minns att en del killar i skolan röstade på främglingsfientliga partier bara för att utöva kaxighet osv


   
SvaraCitera

Absolut 


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Så jag antar att du inte har en åsikt om äldrevården heller, efter som att du är för ung och berörs inte av äldrevården? 🙂

+1


   
SvaraCitera

Skolvalen får mig att minnas ett parlementsval i någon bananstat där man gjorde en oppinionsundersökning några dagar innan valet, och det visade sig att de flesta inte visste att det skulle vara val. Man har svårt att ta det på allvar.


   
SvaraCitera

bombhota alla


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

time: Ja, absolut!

Trams.


   
SvaraCitera

Vad är det här för dumheter? Har inte rädda barnen bättre saker för sig?


   
SvaraCitera