Aviseringar
Rensa alla

Bok som förändrat världen?


Harry Potter. [blush]


   
SvaraCitera

Horrorshow:

Mein kampf?

Den förändrade aldrig världen. Ingen som någonsin brytt sig om Mein Kampf utom Hitler själv.

Möjligtvis kan du skriva om Nationernas välstånd (The Wealth of Nations) av Adam Smith (lade grunden för modern nationalekonomi)


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

Tror jag vet vad du ville skriva egentligen [wink]

lol, hahahaa. Skoja inte om sånt. [bigsmile] Jag går fan bärsärk varje gång jag läser ett inlägg av honom av något. Han är fan definitionen av ordet "idiot".


   
SvaraCitera

Rödingajävel:

lol, hahahaa. Skoja inte om sånt. [bigsmile] Jag går fan bärsärk varje gång jag läser ett inlägg av honom av något. Han är fan definitionen av ordet "idiot".

Men sexig frilla har han 😛


   
SvaraCitera

Rödingajävel:

Funderade på nån anarkistisk bok istället, men är för trött för att tänka. 😛

Statism and Anarchy av Mikhail Bakunin? Den kritiserade ju också Marx rätt hårt.


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

Men sexig frilla har han 😛

Oh yeah. Skulle ge en månadslön för att få raka hans skalle.

Literatus:

Statism and Anarchy av Mikhail Bakunin? Den kritiserade ju också Marx rätt hårt.

Kanske. Eller Mutual Aid av Kropotkin.


   
SvaraCitera

Rödingajävel:

Oh yeah. Skulle ge en månadslön för att få raka hans skalle.

[love]


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera

twilight


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

twilight

new m00n


   
SvaraCitera

detta är väl ett kasst förslag men jag tycker pojken som kallades det har gett en bra inverkan på folk både här och utanför sverige.


   
SvaraCitera

1984 av George Orwell
Orwell räknas ibland som den mest inflytelserika författaren under hela 1900 talet.

Men annars håller jag med om det Kommunistiska manifestet, känns ganska svårslaget om man räknar bort religiösa verk och Mao Zedongs brev.

Kulturellt skulle jag nog säga Sagan Om Ringen då trilogin öppnade marknaden för "fantasy". Harry Potter och diverse andra storsäljare skulle nog inte existerat utan Tolkiens medverkan.


   
SvaraCitera