Aviseringar
Rensa alla

Bok som förespråkar teism


Ämnesstartare

soimpolite:

Varför det? D:

De är coola. Hans bror forskar inom islamism.. ascoolt.
Och Jonas är som sagt kristen men bannad av Påven, coolt.[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

En bok kan vara välbetänkt och rimlig även om den handlar om teism och kristendomen.

Kristendom är bara idiotiskt jävla system för att kontrollera människor och hjärntvätta dem till att tro dem är syndare osv, den är för skruvad, den handlar inte om kärlek osv längre. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Kristendom är bara idiotiskt jävla system för att kontrollera människor och hjärntvätta dem till att tro dem är syndare osv, den är för skruvad, den handlar inte om kärlek osv längre.

Du verkar vara en av de mest fördomsfulla trångsynta arroganta besserwissers jag har stött på.

Imoon:

Och Jonas är som sagt kristen men bannad av Påven, coolt.

Varför blev han det? Var det det där med att han inte fick filma i wawawa kyrkan?

Dekadent:

Kristendomen är varken välbetänkt eller rimlig

För en kristen människa är den det. Du kan inte veta om kristendomen är sanningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

Du verkar vara en av de mest fördomsfulla trångsynta arroganta besserwissers jag har stött på.

Det värmer. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Det värmer.

Förvånar mig inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

Förvånar mig inte

Det fyller min svarta, enfaldiga, mörka själ med energi. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

Varför blev han det? Var det det där med att han inte fick filma i wawawa kyrkan?

För att han har uppmärksammat saker som att katolska kyrkan förbjuder kondomer vilket bidrar till att AIDS sprids exempelvis, flera typer av sådana katolska tankar har han uppmärksammat vilket de inte tycker om. Det bidrog till att han inte ens får vistas i Vatikanen.[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

För en kristen människa är den det. Du kan inte veta om kristendomen är sanningen.

Den går dock emot både sig själv samt vetenskap, vilket gör att jag finner kristendomen befängd. [smile] Dock är tanken på att en skapare/gud existerar knappt orimlig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera