Aviseringar
Rensa alla

Bok till mig?


Ämnesstartare

Jag har läst ut typ 2böcker under högstadiet... Har 1-2 kap kvar på True Blood bok 1 men jag vill ha nåt nytt. Läste "Dansar Elias?Nej!" för att vi var tvungen att läsa den med skolan och jag gillade den faktiskt start i kap 24. Gillade kärleken där ! Vill helst att det ska handla om ungdomar men behöver inte vara en ungdomsbok. Föredrar pocket böcker också. Nån bra?


   
Citera
Ämnesstartare

HUNGERSPELEN!!!!!
Bok 1 "hungerspelen
Bok 2 "Fatta eld"
bok 3 " Revolt"

modern variant av gladiatorspelen fast det är barn mellan 10-18 år som är med!!

24 deltagare
2 från varje distrikt
bara 1 överlever!!!!

[bigsmile]

man kan inte sluta läsa när man väl har börjat!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tu man hand tyckte jag var väldigt bra, jag tror det är en ungdomsbok.


   
SvaraCitera

guldkompassen gillar jag
dryg i början dock


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Waterstar57:

HUNGERSPELEN!!!!!

22ndWolverine:

Tu man hand tyckte jag var väldigt bra, jag tror det är en ungdomsbok.

Tack båda tvä 🙂 Ska gå på bibloteket imorgon och kolla upp dom. Jag tar emot fler tips 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

guldkompassen

Hm... Har sett filmen (första) och jag gillade den skarpt. Kanske förstör lite att inte läsa första boken men jag kan ju alltid pröva att läsa andra på en gång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

guldkompassen gillar jag

Åh den är så fin!!


   
SvaraCitera

Siggeeh:

Hm... Har sett filmen (första) och jag gillade den skarpt. Kanske förstör lite att inte läsa första boken men jag kan ju alltid pröva att läsa andra på en gång.

gillar ej filmen så mkt...

Baader_Meinhof:

Åh den är så fin!!

ah älskar den[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Siggeeh:

Kanske förstör lite att inte läsa första boken men jag kan ju alltid pröva att läsa andra på en gång.

filmen slutar tidigare än vad boken gör och har även färre detaljer. det är lika bra att börja från början med den första boken.

(dessutom suger filmen i jämförelse med boken.)

den mörka materian-trilogin är helt underbar. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den mörka materian-trilogin/guldkompassen etc tror jag att jag ska låna imorgon. Tack för tipset alla!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håller med er som säger att Den mörka materian är bra. Har läst ca 2kap men när jag väl börjat läsa kan jag nästan inte sluta! Den är underbar! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

liftarens guide till galaxen är en klassiker [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jan Guillous Fienden Inom Oss, alla svenskar borde läsa den, viktigaste Svenska romanen någonsin


   
SvaraCitera