Aviseringar
Rensa alla

Bokdelandet måste upphöra


Ämnesstartare

Många kommuner har helt skamlöst och öppet drivit dessa institutioner kallade "bibliotek", som tillåter och till och med uppmuntrar allmänheten till att ta del av mängder utav copyrightat material. Hur kan detta fortgå och hur ska det stoppas?


   
Citera
Ämnesstartare

mastodontfilmsMats:

Hur kan detta fortgå och hur ska det stoppas?

med massor av pentyl?


   
SvaraCitera

Har sett att de delar med sig av skivor och filmer också...


   
SvaraCitera

[surprised]


   
SvaraCitera

HEMLIGHETSFUL:

Har sett att de delar med sig av skivor och filmer också...

[surprised][surprised][surprised][surprised][surprised][surprised]
[chocked][chocked][chocked][chocked][chocked][chocked]


   
SvaraCitera

Fast författare får ersättning för att bibliotek använder deras böcker, mer specifikt när någon lånar boken. De verkliga förbrytarna är de respektlösa skurkar som tror att det är okej att köpa begagnade böcker, eller låna ut böcker de läst till familjemedlemmar och vänner. Ner med bokklubbar och annan organiserad brottslighet! [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

De verkliga förbrytarna är de respektlösa skurkar som tror att det är okej att köpa begagnade böcker, eller låna ut böcker de läst till familjemedlemmar

Det är ju just detta man får anta att folk gör, de som "lånar" hem böcker från dessa "bibliotek" lokaler och sedan tydligen kan göra vad de vill med böckerna. Kopiera dom kanske, eller låna ut till vänner och bekanta. Det är ju helt jävla sjukt


   
SvaraCitera

mastodontfilmsMats:

Det är ju helt jävla sjukt

Värsta måste ju ändå vara antikvariat som säljer begagnade böcker och tjänar pengar på författarnas bekostnad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Now_what:

med massor av pentyl?

Om inte mer.......


   
SvaraCitera

Har ni hört talas om skolorna? Som låter samma bok passera mängder av barn, låter barnen lära sig UTANTILL vad som står i böckerna, och sedan sprida det verbalt. Helt jävla otroligt. Sen ger man boken till nästa unge. Där snackar vi pirater.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

standby:

sprida det verbalt

Ja just det, denna ... spridning. Jag tycker inte om att använda ordet. Det ger mig en sån äcklig smak i munnen. Att smaka på ordet gör mig faktiskt nästan illamående. Det får mig att tänka på en hög flottig ruttnande köttfärs med massa fluglarver i.

Denna äckliga skamliga spridning av information som ingen gör något åt. Det gör mig så förbannad att jag skakar inombords


   
SvaraCitera

Vi borde stifta en lag som gör att författare och bokutgivare kan se loggar över vilka böcker en viss person har lånat. Kanske skulle personer som lånat för länge eller kopierat text ur boken bötfällas.
Sen vore det bra om man fick göra husransakan utan polisens inblandning, det finns alldeles för många piratkopierade böcker där ute.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera