Aviseringar
Rensa alla

Boktips.


Ämnesstartare

Jag skall köpa en bok i morgon. Jag läser generellt inte böcker. Men jag har bestämt mig för att läsa någonting. Det skall vara en kanonbok som skall förändra mitt liv. Har ni några förslag?


   
Citera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Film, TV och Underhållning


   
SvaraCitera

"boken som förändrade mitt liv" av Boris Mellheim


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Milka:

"boken som förändrade mitt liv" av Boris Mellheim

Okej. Jag skall kolla på den tack. Förresten finns det någon sida lik imbd för böcker?


   
SvaraCitera

sockerdricka:

Okej. Jag skall kolla på den tack. Förresten finns det någon sida lik imbd för böcker?

och nej förlåt, det var ett skämt, tror inte att boris gjort den.

men andra bra böcker är ju "pojken som kallades det" och en annan som verkligen ändrade mitt liv var "ringaren i notre dame" för den sög så hårt att jag kastade den i golvet. Sånt är bra i vardagen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Milka:

men andra bra böcker är ju "pojken som kallades det"

Den har jag hört skall vara bra. Jag har funderat på Jens Snabba Cash, är det nått tror du?

Milka:

ch en annan som verkligen ändrade mitt liv var "ringaren i notre dame" för den sög så hårt att jag kastade den i golvet.

[smile]


   
SvaraCitera

sockerdricka:

Den har jag hört skall vara bra. Jag har funderat på Jens Snabba Cash, är det nått tror du?

japp den äro bra och alla har ju läst den, får inte vara utanför[no-no]

snabba cash har jag också hört ska vara bra men inte läst själv, läs den du och säg om den är något att ha sedan[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Milka:

snabba cash har jag också hört ska vara bra men inte läst själv, läs den du och säg om den är något att ha sedan[y]

Okej 🙂

Vet du vad The Satanic Bible är för nått? Av Anton Szandor Lavey.


   
SvaraCitera

sockerdricka:

Vet du vad The Satanic Bible är för nått? Av Anton Szandor Lavey.

haha ja, den har jag faktiskt läst[bigsmile]
men finns den att köpa verkligen? fick gå egenom en massa krångel bara för att få låna den på bibblan[surprised]


   
SvaraCitera

Processen av Franz Kafka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Milka:

haha ja, den har jag faktiskt läst[bigsmile]
men finns den att köpa verkligen? fick gå egenom en massa krångel bara för att få låna den på bibblan[surprised]

Den finns på internetbutiker iaf. Är den bra? Vad handlar den om?

My dreams are her:

Processen av Franz Kafka

Okej. Vad är nu detta? [smile]


   
SvaraCitera

sockerdricka:

Okej. Vad är nu detta?

En modern klassiker.


   
SvaraCitera

sockerdricka:

Den finns på internetbutiker iaf. Är den bra? Vad handlar den om?

handlar inte om något speciellt, står lite om hur man ska utföra lite cermonier och sånt och hur man ska leva, typ bibeln (ja fast tvärtom då) mycket typ sånger? vet inte riktigt vad det var, fick inte ha den under så lång tid, hann inte sätta mig in i det hela riktigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

En modern klassiker.

Okej. Vad handlar den om etc?

Milka:

handlar inte om något speciellt, står lite om hur man ska utföra lite cermonier och sånt och hur man ska leva, typ bibeln (ja fast tvärtom då) mycket typ sånger? vet inte riktigt vad det var, fick inte ha den under så lång tid, hann inte sätta mig in i det hela riktigt

Okej. Tror du att den är läsvärd??


   
SvaraCitera

sockerdricka:

Okej. Tror du att den är läsvärd??

klart, varför skulle tanterna annars göra sig sådant besvär att försöka hålla mig borta från den?[surprised][badgrin]


   
SvaraCitera