Aviseringar
Rensa alla

Boktips?????


Sendjil:

men va fan... du som har gått natur!

är typ lite imponerad över att jag tydligen är en tillräckligt imponerande person för att du ska lägga det på minnet[cool]

Dold text: nä, men minns viktiga saker istället![wink]


   
SvaraCitera

liftarens guid till galaxen


   
SvaraCitera

Tusen strålande solar var väldigt bra tycker jag[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roland Hassel deckarna som är skrivna av Olov Svedelid tycker jag är mycket bra sommarlitteratur. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trasig av Shy Keenan.

""Jag föddes och trasades sönder i Birkenhead. Oönskad, misshandlad, såld, bortbytt, fotograferad, filmad, lämnad att dö, fördärvad, skuldbelagd, sviken och förbigången. Men jag föddes även med en brinnande eld inom mig. Jag kallar den för min Fenixeld. Jag är inget offer - det ordet beskriver bara vad jag råkade ut för. Inte heller är jag en överlevare för det antyder att jag kommit över allting. Jag är en Fågel Fenix och det pågår en ständig process inom mig. Detta är min berättelse."

Orden kommer från Shy Keenan. Under hela sin barndom blev hon systematiskt våldtagen av sin styvfar. Och hennes mor misshandlade henne så svårt att hon hade både nedsatt hörsel och syn den dag hon började skolan. Vid 10 års ålder var hon nära att dödas av en grupp pedofiler som hon blivit såld till.

I vuxen ålder beslutade sig Shy för att berätta sanningen och få de skyldiga ställda inför rätta. Efter en utdragen process dömdes både styvfadern och några av hans medhjälpare till långa fängelsestraff inte bara för vad de gjort mot Shy utan för flera fruktansvärda brott även mot andra barn."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alkemisten av Paulo Coelho. Fan vad bra den var

YaBasta:

H.P Lovecraft gör oxå bra böcker!

Woho:

liftarens guid till galaxen


   
SvaraCitera

Hjälp jag heter zbigniew

Underhållande läsning på hög nivå.


   
SvaraCitera

John Marsden's serie: Tomorrow when the war began (sju böcker) samt de efterföljande Elle Chronicles. 🙂


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

är typ lite imponerad över att jag tydligen är en tillräckligt imponerande person för att du ska lägga det på minnet[cool]

maha, har ett bra minne [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Læste nyss ut en norsk bok som heter "Å være ung er forjævlig".
Handlar om en 12(13kanske)årig tjej som børjar med knark, senare blir hon prostiuerad. Allt blir ett helvete. Nice bok!


   
SvaraCitera

Babbeldrottningen och Babbeldrottningen i New York [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Doktor glas och/eller Den allvarsamma leken av Hjalmar Söderberg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pattern recognition, av william gibson. ren awesomnäs.


   
SvaraCitera

Innan jag dör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I näktargalens golv.


   
SvaraCitera