Aviseringar
Rensa alla

Boktips


Ämnesstartare

Tjena!

Söker tips på böcker som handlar om tonårskärlek (mellan 16-19 år). Svart drama och årstamördaren av Magnus Nordin var några jag tyckte riktigt mycket. En plats de kallar lyckan var även väldigt bra. Ifall ni vet nån bra bok om just ungdomskärlek som utspelar sig runt gymnasietiden så skulle jag uppskatta om ni skriver bokens titel! [smile]


   
Citera

Varför just den genren av alla?


   
SvaraCitera

biff_daanne:

ungdomskärlek som utspelar sig runt gymnasietiden

"genre"


   
SvaraCitera

Läste samma bok för inte alls för länge sedan, tyckte den var bedrövligt dålig. Första kapitlen verkade lovande och intressanta. Men efter halva bocken blev den bara sämre och sämre.


   
SvaraCitera

Demian - berättelsen om Emil Sinclairs ungdom

passar din beskrivning till pricka [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Varför just den genren av alla?

Lätt att relatera sig till just den genre och dessutom tycker jag om just ämnet kärlek

x_marty:

Läste samma bok

Antar att du syftar på En plats de kallar lyckan?

Res nullius:

berättelsen om Emil Sinclairs ungdom

Tack, läste nyss en recension om boken och den verkade helt okej [cheers]


   
SvaraCitera

Mer än ögat ser av Melissa Marr tycker jag är en bra bok det är första i serien. fast det är fantasy och har ingen anning om du läser det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sansan93:

Mer än ögat ser av Melissa Marr tycker jag är en bra bok det är första i serien. fast det är fantasy och har ingen anning om du läser det

Har precis börjat läsa boken och kom på att du hade tipsat om den. Fantasy brukar inte falla i min smak men av det lilla jag har läst så verkar den väldigt spännande! [y]


   
SvaraCitera

biff_daanne:

Har precis börjat läsa boken och kom på att du hade tipsat om den. Fantasy brukar inte falla i min smak men av det lilla jag har läst så verkar den väldigt spännande!

Kul att du gillar den [smile]


   
SvaraCitera

hur svårläst vill du att boken ska vara? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LosingDreams:

hur svårläst vill du att boken ska vara?

Från en skala 1-10 så skulle jag vilja säga ungefär 7


   
SvaraCitera

tycker du kna läsa Mörkrets tjännare men om du inte gilla den föra jag tippsa om så ska du nog inte läsa den här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sansan93:

tycker du kna läsa Mörkrets tjännare men om du inte gilla den föra jag tippsa om så ska du nog inte läsa den här.

Har varit lite lat och inte orkat läsa så mycket så har fortfarande ganska mycket kvar av den första boken som du tipsade om, fast av det lilla jag har läst så verkar den väldigt bra [smile]


   
SvaraCitera

biff_daanne:

Har varit lite lat och inte orkat läsa så mycket så har fortfarande ganska mycket kvar av den första boken som du tipsade om, fast av det lilla jag har läst så verkar den väldigt bra

okej. du vet väl att det är den förata boken i serien du läser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sansan93:

okej. du vet väl att det är den förata boken i serien du läser.

Självklart, hade varit lite dumt annars [rolleyes]


   
SvaraCitera