Aviseringar
Rensa alla

Boktips! 🙂


Yaren
Ämnesstartare

Hej hej! Jag undrar om ni har tips på någon bra bok? Helst vuxenromaner men som passar "unga vuxna". Alla typer av böcker välkomnas förutom strunt, dvs ingen Nora Roberts eller 50 shades of Grey  eller dylikt. 
Kram! 


   
Citera

Om du vill läsa skönlitteratur så är Morgon i Jenin (Susan Abulhawa) och Flyga Drake (Khaled Hosseini) bra böcker. Men de är välkända, så kanske har du redan läst dem båda två.


   
SvaraCitera

Marley och jag - John Grogan


   
SvaraCitera

vilken genrer gillar du?


   
SvaraCitera

Processen - Franz Kafka, svårläst, men definitivt värt det


   
SvaraCitera
Yaren
Ämnesstartare

bintdawah:
Om du vill läsa skönlitteratur så är Morgon i Jenin (Susan Abulhawa) och Flyga Drake (Khaled Hosseini) bra böcker. Men de är välkända, så kanske har du redan läst dem båda två.

Har faktiskt inte hört talas om Morgon i Jenin. Men Flyga drake borde man kolla in! 

HashtagLame:
Marley och jag - John Grogan

Spännande vad är det för bok? 

elleeen:
vilken genrer gillar du?

Gillar drama, äventyr, thriller, romantik. Det mesta 🙂 

Darnell Duck:
Processen - Franz Kafka, svårläst, men definitivt värt det

Haha har funderat på å läsa den! Synd att jag inte hittade den hemma i bokhyllan. Hur lång är den?


   
SvaraCitera

Yaren:

Spännande vad är det för bok? 

Pocket, fakta. Författaren berättar om åren med sin hund, så rörande att jag grät i slutet.


   
SvaraCitera

Yaren:
Haha har funderat på å läsa den! Synd att jag inte hittade den hemma i bokhyllan. Hur lång är den?

Inte alltför lång, drygt 200-300 sidor, minns inte riktigt... Diskuterar den gärna om du bestämmer dig för att läsa den


   
SvaraCitera
Yaren
Ämnesstartare

Darnell Duck:

Inte alltför lång, drygt 200-300 sidor, minns inte riktigt... Diskuterar den gärna om du bestämmer dig för att läsa den

game on! Ska bara läsa ut Kristin Lavransdotter först 


   
SvaraCitera

Yaren:

Gillar drama, äventyr, thriller, romantik. Det mesta 🙂 

Drama: Dockhuset. My sister's keeper.

Äventyr: The Final Empire av Brandon Sanderson. Metallmagi och krig i steampunk miljö. Harry Potter. Throne of glas serien. 

Thriller: Stieg Larssons alla böcker är sjukt brrrraaaa (han skrev flickan som lekte med elden). Annars Gone Girl av Gillian Flynn. Allt som Stephen King har skrivit

Romantik: Finns få romantiska böcker som inte är i lite samma slängar som Nora Roberts. Testa Sophie Kinsella? Eller Rainbow Rowell.  


   
SvaraCitera

Rainbow Rowells ungdomsromaner är verkligen jättebra, den första jag läste var Fangirl och jag blev helt fast i den.


   
SvaraCitera

Det finns en författare som jag älskar som skriver riktigt bra böcker i typ ungdom/unga vuxna genren. Hon heter Katarina Von Bredow. Checka henne 🙂


   
SvaraCitera

Blueblueza:
Rainbow Rowells ungdomsromaner är verkligen jättebra, den första jag läste var Fangirl och jag blev helt fast i den.

är det den filmen Fangirl som finns på netflix är baserad av?


   
SvaraCitera
Gifted

Godel, Escher, Bach - An Eternal Golden Braid by D. Hofstadter.
A nice introduction to Godel's incompleteness theorem, and some philosophical questions regarding logic and AI.


   
SvaraCitera

Yaren:
Hej hej! Jag undrar om ni har tips på någon bra bok? Helst vuxenromaner men som passar "unga vuxna". Alla typer av böcker välkomnas förutom strunt, dvs ingen Nora Roberts eller 50 shades of Grey  eller dylikt. 
Kram! 

tråkigt att läsa


   
SvaraCitera