Aviseringar
Rensa alla

Boktips?


Ämnesstartare

Är det någon här som kan dela med sig av boktips? Jag läser det mesta, både på svenska och engelska men här är en lista på böcker/bokserier jag läst och gillat:

Förr eller senare exploderar jag
The selection 
Anne på grönkulla
Lockwood & Co
De utvalda
Park & Eleanor
Gatukatten Bob
Anne franks dagbok
Helgas dagbok
Hungerspelen
Mitt bultande hjärta

Så alla kan ju vara så snälla och bomba med boktips? Är desperat


   
Citera

"Momo eller kampen om tiden" av Michael Ende. En klassiker.


   
SvaraCitera

"Rich Dad Poor Dad" av Robert Kiyosaki.


   
SvaraCitera

läs Kenring, en svensk hiphop artist som kom ut från hemlöshet och fattigdom. Han var hemlös när han var tonåring och socialen tog honom från hans föräldrar när han var liten. Det är en spännande bok för att det är så många dåliga saker som händer i hans liv men tills slut så blir Kenring framgångsrik och blir kär i hiphopen. 


   
SvaraCitera

Mårten Melins alla böcker typ. De diggade jag när jag var yngre, nu är det bara lite för kärleksklyschigt. Men det är en smaksak! 


   
SvaraCitera

Jag har två tips. Den ena är en fiktion på engelska. Den andra skulle man kunna säga är en självbiografi på svenska. The five people you meet in heaven handlar om en man som dör. Han får veta att han i himlen ska träffa fem personer som på något sätt har betytt något i hans liv. De har alla en enskild sak att lära honom. Konsten att fejka arabiska är skriven av en journalist vid namn Lina Liman. Hon fick diagnosen Autism nivå 1 när hon var 32 år gammal. Den här boken handlar om hennes liv med diagnosen. Väldigt bra.


   
SvaraCitera