Aviseringar
Rensa alla

Boktips!


Ämnesstartare

Har precis börjat få upp inspirationen för att läsa böcker igen. Nu när hösten är här är det så himla mysigt att gosa ner sig en hel dag i sängen med en bra bok och lite godis (och om man kan, lite mysiga doftljus).
Vad har ni för boktips? Vilken är era favoritbok? Berätta gärna lite om boken (vad den handlar om etc). 

*Tänker att vi gör en mysig stämning i trådstarten med några mysiga höstbilder*
467df46331e3af1e2d360d4aa25b95ba.pngtumblr_inline_ncskrug1uO1qd7hix.jpg


   
Citera

Liftarens guide till galaxen av Douglas Adams.
Jag robot av Isaac Asimov.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas: Berätta gärna lite om boken (vad den handlar om etc). 

Skepticdouche:
Liftarens guide till galaxen av Douglas Adams.
Jag robot av Isaac Asimov.


   
SvaraCitera

Axelinaaas:

Jag, robot (originaltitel I, Robot) är en bok med nio stycken noveller, av Isaac Asimov från 1950

Liftarens guide
 Handlingen kretsar kring jordbon 
Arthur Dents äventyr iuniversum och senare även imultiversum.


   
SvaraCitera

När hundarna kommer 
Handlar om en som blir ihjälslagen vid en sjö av två naziskins 


   
SvaraCitera
K01
 K01

Twilight är väldigt bra. Handlar om en tjej som blir kär i en vampyr.Harry Potter är en självklarhet! Antar att du vet vad den handlar omThe mortal instruments serien är bra. Handlar om en tjej som börjar att se demoner och sådana saker. Så hon får reda på att hon är skuggjägare och hennes mamma är det också. Hon har varit under en förtrollning av sin mamma för att vara utom fara. ( utspelar sig mitt i New York)Eragon. Handlar om en kille som hittar ett drakägg och försöker störta en ond kungEndgame. Typ som hungergames, men dom slåss utanför en arena i riktiga världen. Dom är ättlingar till alla stora civilisationer genom tiderna. Vinnarens civilisation får leva utomjordingarna dödar alla andra. Hela boken är en gåta. Så man kan försöka lösa denDen femte vågen. Handlar om utomjordingar som försöker döda alla människor, med hjälp av sjukdomar, asteroider och människor som har fått grejer i hjärnan.Alla dom här böckerna är superbra, men Harry Potter är bäst och sedan eragon och twilight på delad andraplats


   
SvaraCitera
duden

Rekommenderar starkt "De 120 dagarna i Sodom" av Markis de Sade och ska helst läsas en mörk höstkväll.

http://www.adlibris.com/se/bok/de-120-dagarna-i-sodom-i-liderlighetens-skola-9789185000265


   
SvaraCitera

Gillar höstbilderna. Har nog inget att tillföra vad gäller skönlitteratur, när jag läser så är det böcker i psykologi, självutveckling & liknande. 

Gillar dock fantasy-serien The sword of truth av Terry Goodkind, tv-serien Legend of the seeker är baserad på den bokserien. 


   
SvaraCitera
K01
 K01

Snacka.org: Gillar dock fantasy-serien The sword of truth av Terry Goodkind, tv-serien Legend of the seeker är baserad på den bokserien. 

Den är så bra!!! Läste dom 15 första delarna på typ en månad! (Den har typ 30 delar) Sedan tycker jag den tappade lite. Men rekommenderar den bokserien skarpt.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan ingen säga en bättre bok? jag skulle kunna läsa de som hon skrev http://www.expressen.se/kultur/dags-for-mannen-att-kliva-ut-ur-sin-bunker/


   
SvaraCitera
Kudhos

aristoteles:
https://www.amazon.com/Chinas-Economy-Everyone-Needs-Know%C2%AE/dp/0190239034

Den här är rätt bra.

Visste att du skulle ta en sån typ av bokHjärta


   
SvaraCitera
Kudhos

The catcher in the rye. 

Nya harry potter.

brave new world.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

Visste att du skulle ta en sån typ av bokHjärta

Det är mer intressant än man kan tro. Boken följer olika viktiga reformer från andra världskriget och fram till modern tid, den förklarar på ett hyfsat förenklat sätt vilket sitation Kina är i och varför.Tumme upp


   
SvaraCitera
Kudhos

aristoteles:

Det är mer intressant än man kan tro. Boken följer olika viktiga reformer från andra världskriget och fram till modern tid, den förklarar på ett hyfsat förenklat sätt vilket sitation Kina är i och varför.Tumme upp

coolt, lägger till i läslistan! 


   
SvaraCitera