Aviseringar
Rensa alla

Boondock Saints II: All Saints Day


Ämnesstartare

Trailer

Vet inte riktigt vad jag ska tro om det här projektet. Både regissören och skådisarna från ettan är tillbaka, men frågan är ju om de verkligen kan lyckas med en uppföljare såhär efter 10 år.

Vad tror ni andra?


   
Citera
Ämnesstartare

Tror den kommer bli FET!


   
SvaraCitera

Känns som den är doomed att misslyckas men ska fett se den!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter ju inte allt för lovande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är grymt taggad samtidigt som är jag rädd för att den kommer förstöra ettan.


   
SvaraCitera
nrg89

Men nej, jag älskar Boondock Saints! Gör inte ett jäkla franchise av en så egen film! Det slutar alltid illa!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crank funkade ju göra uppföljare på. Så varför inte men ändå tveksamt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillar det inte alls. boondock är en av mina absoluta favoritfilmer, men den här verkar väldigt meh. Rocco är ersatt av en som ska vara "samma" typ. Och defoe är inte med. Nä, borde aldrig gjorts tror jag.


   
SvaraCitera

nrg89:

Det slutar alltid illa!

Budolicious:

Nä, borde aldrig gjorts tror jag.

No offense, men om det är så känsligt så se den inte.

Jag ser fram emot den och hoppas den blir kanonbra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClosingTime:

No offense, men om det är så känsligt så se den inte.

Det är inte riktigt så lätt i mina ögon. Det är samma med artister. Om det är någon man tycker är skitbra och man gillar det starkt och allt de gjort osv, så går de ner sig och gör ett par riktiga jävla skitplattor, då vill man ju hellre att de aldrig skulle gjort dem, eller åtminstone gjort dem under ett annat namn, eller?


   
SvaraCitera

Budolicious:

Om det är någon man tycker är skitbra och man gillar det starkt och allt de gjort osv, så går de ner sig och gör ett par riktiga jävla skitplattor, då vill man ju hellre att de aldrig skulle gjort dem, eller åtminstone gjort dem under ett annat namn, eller?

Ska jag vara ärlig så nej, kan inte hålla med. Då det antagligen lär finnas folk som uppskattar filmen/albumet ser jag inget fel att det gjordes. Min syn på skaparna förändras inte för det, då de fortfarande har gjort något fantastiskt innan det. Detta är dock ingen blivande debatt, då vi helt enkelt har två helt olika åsikter som knappast lär förändras.


   
SvaraCitera

Hm. Tror ju inte att den blir lika bra som ettan. Men den kanske är sebar, det kanske är bra att den kommer efter så lång tid? Då kanske de tagit lite tid att tänka igenom filmen och faktiskt ansträngt sig för att göra den bra, och inte bara gör den för att pumpa pengar.
Men jag är förstås skeptisk till uppföljare överhuvudtaget. I det här fallet är skådespelarna äldre, vilket syntes tydligt i trailern, och det tar ju bort lite av det hela, tycker jag.
Dessutom är ju inte Willem Dafoe med, han gjorde ju halva första filmen. [sad]


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Dessutom är ju inte Willem Dafoe med, han gjorde ju halva första filmen. [sad]

Det där håller jag däremot med om [smile]

Men Billy Connolly (akta stavning) lär ju få större roll, han är briljant.


   
SvaraCitera

ClosingTime:

Men Billy Connolly (akta stavning) lär ju få större roll, han är briljant.

Fast han är ju inte någon som man föll pladask för i förra filmen. Jag tror att tricket med uppföljare är att behålla de riktigt speciella karaktärerna, t.ex Willem Dafoe (som ju var väldigt speciell).


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Fast han är ju inte någon som man föll pladask för i förra filmen.

Nej, men det är inte precis den enda filmen han gjort. Han är stor, han är fantastisk i allt han gör, varför inte i denna?


   
SvaraCitera