Aviseringar
Rensa alla

Bor och jobbar i London, vill ni veta mer?


Ämnesstartare

Hejsan!

Borjade jobba i tisdags som och ska dra en snabb sammanfattning hittills.

Jag fick jobbet via min farbror och vi jobbar som renverare_byggnadsarbetare man/fre. Jag bor i hans radhus och sover i vardagsrummet. Vi vaknar varje dag kl 0630 och borjar jobba 0800 tills ca 1700 och vi ar hemma runt 1800.

Vi bor i statsdelen croyden och jobbar lite overallt i London men framst i vastra delarna. Jobbet ar galet tungt och dessa tre dagar kanns som tre veckor[censur]...

Dock ar det javligt bra betalt for en som knappt haft nagot jobb innan och inte ens fyllt 20 ar.

nu till jobbet> vi renoverar lagenheter, repererar olika skador, bygger och massa annat skit[bigcheers] Idag skulle vi forstora betonggolv och ersatta med nytt och det var helt klart top3 bland det jobbigaste jag gjort. I flera timmar gick jag fram och tillbaka med en galet tyng och overfylld skottkarra som skulle tommas for att sedan fyllas pa med nytt betong och det kandes som ett av de langsta dagarna i mitt liv[chocked]

Det jag lart mig hittills>

*Britterna ar manga ggr vanligare an svenskar.

*Spraket kan kannas som helt frammande aven om du pratar flytande hemma. De har en vana att prata galet fort och otydligt dar de garna uttalar sista bokstaverna. Tar nog ett litet tag innan man vanjer sig.

*Vanstertrafik ar forvirrande, hittils iaf.

*Klimatet ar battre an i Sverige, just nu skont ut dar manga gar i shorts osv. Soligt var det igar.

*En halpound hamburgare kostar runt 50 kr och ar ungefar 56ggr godare an allt McDonalds,Sibylla,Burger King,Max har att erbjuda. Ungefar lika stor som Sibyllas 100g som kostar 90kr[tired]....

*Gor du inte av med mycket pengar och hittar ett billigt boende sa kan du helt klart bli ganska rik och lagga undan mycket pengar, aven om du inte har nagon utbilding.