Aviseringar
Rensa alla

Bor och jobbar i London, vill ni veta mer?


Ämnesstartare

Hejsan!

Borjade jobba i tisdags som och ska dra en snabb sammanfattning hittills.

Jag fick jobbet via min farbror och vi jobbar som renverare_byggnadsarbetare man/fre. Jag bor i hans radhus och sover i vardagsrummet. Vi vaknar varje dag kl 0630 och borjar jobba 0800 tills ca 1700 och vi ar hemma runt 1800.

Vi bor i statsdelen croyden och jobbar lite overallt i London men framst i vastra delarna. Jobbet ar galet tungt och dessa tre dagar kanns som tre veckor[censur]...

Dock ar det javligt bra betalt for en som knappt haft nagot jobb innan och inte ens fyllt 20 ar.

nu till jobbet> vi renoverar lagenheter, repererar olika skador, bygger och massa annat skit[bigcheers] Idag skulle vi forstora betonggolv och ersatta med nytt och det var helt klart top3 bland det jobbigaste jag gjort. I flera timmar gick jag fram och tillbaka med en galet tyng och overfylld skottkarra som skulle tommas for att sedan fyllas pa med nytt betong och det kandes som ett av de langsta dagarna i mitt liv[chocked]

Det jag lart mig hittills>

*Britterna ar manga ggr vanligare an svenskar.

*Spraket kan kannas som helt frammande aven om du pratar flytande hemma. De har en vana att prata galet fort och otydligt dar de garna uttalar sista bokstaverna. Tar nog ett litet tag innan man vanjer sig.

*Vanstertrafik ar forvirrande, hittils iaf.

*Klimatet ar battre an i Sverige, just nu skont ut dar manga gar i shorts osv. Soligt var det igar.

*En halpound hamburgare kostar runt 50 kr och ar ungefar 56ggr godare an allt McDonalds,Sibylla,Burger King,Max har att erbjuda. Ungefar lika stor som Sibyllas 100g som kostar 90kr[tired]....

*Gor du inte av med mycket pengar och hittar ett billigt boende sa kan du helt klart bli ganska rik och lagga undan mycket pengar, aven om du inte har nagon utbilding.

*Alla framtida renoverare som ska fixa nagot at mig och kommer bli bjuda pa mycket fika o grejer:D Respekt som fan till dem!

*Om man ser till befolkningsm'ngden (London 9mil#hela Sverige 9mil) sa har Sverige fler brudar som man skulle vilja gifta sig med(eller knulla[wink]) an England.

*Engleska tjejer ar inte speciellt fortjusta i invandrare (las invandrarmangden)

*Det kryllar av sexiga milfs som man skulle vilja tillbringa en galen natt med[blush]

*Ibland kanns det som om man ar i Indien eller Afrika och ar saledes inget stalle for en sann SD>are....[ops]

*Stadstrafiken flyter pa valdigt bra och man blir riktigt forvanad over sa fa trafikstopp i en stad med Sveriges befolkning.

*Parkeringsvakter overallt och notan ligger pa 60 pund[chocked]

* Jag kommer uppskatta en god natts somn nar jag kommer hem och efter midnatt tanker jag inte varar uppe.

*Lasken(speciellt colan) ar den godaste jag dryckit i hela mitt liv och en cola efter jobbet=orgasm[y]

Risker med mitt jobb>

Liten risk#
horselskadad
Brutna lemmar
Plotslig dod genom total utmattelse
Punkterad av spikar som sticker ut
Sjukdomsrisk av gammal absorberingsmaterial (4000 doda varje ar)

Stor risk#
Diverse skavsar och ont i fotterna
Blasor i handerna
Stora vark i ben,armar,axlar rygg osv.

slutord. Det jobb jag har skulle en vanlig blev svensk som ar van att sitta och besvara telefonsamtal inte klara av eller nagon som har problem med leder osv. Ar det vart det? Helt klart! Pengara jag far motsvarar nastan en svensson som utbildat sig och och jobbar i ett antal ar...

Skulle jag inte gora lumpen i Januari och studera efterat sa skulle jag helt klart stanna kvar.(om jag fortfarande lever ofc[bigsmile])

Om ni undrar nagot ar det bara att skriva eller PM:)


   
Citera

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

noboundaries1:

*Klimatet ar battre an i Sverige

Du har inte varit där så länge, va?

Storbitannien måste ha en av de sämsta vädren i världen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Du har inte varit där så länge, va?

Storbitannien måste ha en av de sämsta vädren i världen.

3 dagar. 1 vecka innan. Jag jamfor med Sv nuvarande klimat dar man knappast kan ga ut i shorts... om man inte alskar minusgrader sa att saga....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

noboundaries1:

*Britterna ar manga ggr vanligare an svenskar.

No fucking shit, det är deras hemland ffs [crazy] (gör mej lustig över ditt tangentbord)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

No fucking shit, det är deras hemland ffs (gör mej lustig över ditt tangentbord)

haha, var ganska roligt[bigsmile]


   
SvaraCitera

Lumpen vart?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

noboundaries1:

lumpen

Jag förstår inte logiken med det, varför inte stanna kvar i England om det är så bra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han_som_missa:

Lumpen vart?

Karlskrona

Srbija:

Jag förstår inte logiken med det, varför inte stanna kvar i England om det är så bra?

En erfarenhet manga missar idag. Har redan gjort upp min plan for livet sa att saga och dessutom sa kom jobbet i London ganska plotsligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

noboundaries1:

En erfarenhet manga missar idag.

Vad finns det att missa?

noboundaries1:

Har redan gjort upp min plan for livet

Sorgligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Srbija:

Vad finns det att missa?

Plugga&Jobba kan du gora resterande 70 ar av ditt liv. 1 ar av dessa offrar jag mer an garna till nagot ovanligt.


   
SvaraCitera

Är det inte i bloggar man skriver sånt här?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag trivs ganska bra i min skola, men gillar inte att gå dit, då sitter det alltid massa folk i korridoren när man går. Ogillar det!!
Jag hade planerat att jag planerat att komma försent, jag misslyckades, jag gick upp 6.55.
Jag tror jag ska börja gå upp 7.15.
Ska testa det imorgon...
Jag slutar 13.25 imorgon, det är några minuter innan 13.37!! 🙂
Annars så slutar jag alltid 14.30.
Jag börjar förstå min matte i skolan nu. Ska försöka satsa på VG på nästa matte prov. 27 November!!
[smile][smile]
Hade svenska första lektionen, det var ganska tråkigt, det var därför jag ville komma försent!
Vet ej vad jag har för lektion imorgon första timmen, har inte svenska iaf :d!
Vi har ett projektarbete om världskrigen det suger! 🙂


   
SvaraCitera

Srbija:

Vad finns det att missa?

I lumpen lär man sig inte bara att kriga. Man lär känna massor av olika folk. Man lär sig väldigt mkt om olika saker eftersom det finns massor av utbildningar inom lumpen. Sen är det ju en stor erfarenhet att gör det. Så det finns väldigt mkt man missar om man inte gör lumpen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

noboundaries1:

1 ar av dessa offrar jag mer an garna till nagot ovanligt.

Inte direkt någonting ovanligt och jag förstår ännu mindre varför du inte gör det i Kosovo .. Eller de kanske inte har råd.


   
SvaraCitera