Aviseringar
Rensa alla

Borde börja dejta..


Ämnesstartare

Det är nog vad problemet är, jag är redo att börja dejta (REDAN?!) kanske inte starta ett förhållande men i alla fall att börja träffa någon...

Hade man fått lägga ut kontaktannonser på um hade jag nog gjort det i min desperathet men eftersom att det inte är något man får göra så ska jag väl bara be om råd...

Jag har ALDRIG någonsin dejtat i mitt liv, har bara gått ifrån singel - till gilla - till förhållande. Dejting är inget jag någonsin varit med om, något jag aldrig ens lärt mig hur man gör.

Souw, hur fixar man sig en dejt? Hur gör man, vart går man? (Inga net-dejting-services tack... ).

Jag känner mig redo, mina handskar är på, jag ska slänga ut mig i världen och vara singel och dejtande!! <3 Råd? 😐


   
Citera
Ämnesstartare

Skins dejtar inte [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I Sverige dejtar man inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

I Sverige dejtar man inte.

En tjej jag kände (ingen lust att prata med) dejtar hela tiden... Men hennes killar och tjejer är absolut inget jag vill ha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dejting är väl inget vi svenskar sysslar med överdrivet mycket heller, så det är väl inte så konstigt? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

Dejting är väl inget vi svenskar sysslar med överdrivet mycket heller, så det är väl inte så konstigt? [smile]

I know, men man måste ju börja någonstans...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

I know, men man måste ju börja någonstans...

Sant!
Nu vet jag ju inte om du går ut på krogen, eller om du ens har åldern inne (men det antar jag) för det, men om du gör det kan du väl flörta med lite män. Blir ju ganska enkelt om du även dricker alkohol. Känner du dig villig att ge en man ditt telefonnummer kan du räkna med att någon ringer dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

Nu vet jag ju inte om du går ut på krogen, eller om du ens har åldern inne (men det antar jag)

Japp, 20 år ftw! <3

Men ja, det låter enkelt nog, kan dock inte gå ut på ett tag, luspank. 🙁

SUKOF:

Känner du dig villig att ge en man ditt telefonnummer kan du räkna med att någon ringer dig.

Ahwww. <3

Jag flirtade med en kille över en bar en hel kväll så kommer han fram till mig och börjar prata på Engelska, i hopp om att han var nyinflyttad i Sverige fick han mitt nummer, dagen efter så skickades en massa sms mellan oss och sedan skrev han att han skulle kliva på planet... Min plan failade. :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

Men ja, det låter enkelt nog, kan dock inte gå ut på ett tag, luspank. 🙁

Du behöver ju nödvändigtvis inte lägga ut pengar heller. Se till att bli bjuden på en drink och om mannen i fråga verkar trevlig kan du ju ge honom ditt nummer som tack för att han bjöd dig?

Violine:

dagen efter så skickades en massa sms mellan oss och sedan skrev han att han skulle kliva på planet... Min plan failade. :/

Typiskt. Du borde sett det komma! Verkar det för bra är det inget att lita på. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

Du behöver ju nödvändigtvis inte lägga ut pengar heller. Se till att bli bjuden på en drink och om mannen i fråga verkar trevlig kan du ju ge honom ditt nummer som tack för att han bjöd dig?

Det låter iofs väldigt bra. <3 Hoppas att någon vill bjuda en då! XD

SUKOF:

Typiskt. Du borde sett det komma! Verkar det för bra är det inget att lita på. [no-no]

Mjo, han var typ den snyggaste killen som någonsin flirtat/kysst mig någonsin och tom nu på msn så klickar vi så jävla bra... Men jag vill nog bara dejta nu, binda mig är inget jag är riktigt ute efter... Speciellt med någon som bor i england.

Behöver bara komma back in the game igen.

(Han är den snygga högst upp i det vänstra hörnet)

AshAndAPoster.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åk till USA där dejtar man.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Åk till USA där dejtar man.

Det gör man i Sverige också, men inte på samma sätt och inte lika mycket.

Men nej, inga amerikaner för mig tack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

Det låter iofs väldigt bra. <3 Hoppas att någon vill bjuda en då! XD

Äh, kom igen. Du är tjej! Ett extra plus i kanten om du är en snygg tjej.

Violine:

(Han är den snygga högst upp i det vänstra hörnet)

Wow, han såg bra ut. Kul att ni fortfarande har kontakt ändå. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

Äh, kom igen. Du är tjej! Ett extra plus i kanten om du är en snygg tjej.

Ahwwww, tack. ^_^.

Problemet är väl min blyghet irl och att jag är ganska svårstartad i konversationer, får man igång mig så har jag svårt att hålla tyst men annars så blir det bara pinsamt.

SUKOF:

Wow, han såg bra ut. Kul att ni fortfarande har kontakt ändå. [party]

Ja, vi har jättebra kontakt faktiskt, däremot har våra sms till varandra dödat min telefonräkning! XD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

Det gör man i Sverige också, men inte på samma sätt och inte lika mycket.

Är man 40+ så är det inte konstigt att dejta, men det är ju inte du.


   
SvaraCitera