Aviseringar
Rensa alla

Borde jag?


Ämnesstartare

Jag har en väldigt konstig fråga, borde jag gå på min pojkväns brors begravning? Jag vet inte vad som är rätt i det här fallet. Jag och min pojkvän har varit ihop i ca 3 månader, och alltså hann jag aldrig lära känna hans bror så mycket.

Så det känns lite fel eftersom jag inte kände honom så bra, men det känns ändå rätt att gå för att visa både min pojkvän och hans familj att jag bryr mig och att finnas där som stöd för min pojkvän. Vad skulle ni gjort i det här fallet? Jag kan tillägga att jag kommer bra överens med hela hans familj, så jag känner mig inte obekväm i deras sällskap, men tror ni att de vill ha mig där?

När jag frågade min pojkvän om han ville att jag skulle vara där gav han mig inget rakt svar utan sa bara att jag fick komma om jag ville.


   
Citera

PlatonicLove:

Ja (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

PlatonicLove:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Självklart ska du gå, om inget annat så som stöd till din pojkvän [confused]


   
SvaraCitera

PlatonicLove:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Skulle kännas konstigt om min 3 månader gamla partner kom på min brors begravning. Ännu värre om de inte känt varandra så bra. Men detta är bara vad jag tycker.


   
SvaraCitera

PlatonicLove:

Ja

tycker inte att det spelar så stor roll att du inte kände honom så bra. Tycker att det handlar om respekt för din killes familj


   
SvaraCitera
elinc

PlatonicLove:

Ja (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
elinc

OF 5:

respekt för din killes familj

Precis. Visa att du bryr dig.


   
SvaraCitera

Du är liksom inte värdig [cute] Inget personligt, men bara familj och släktingar bör va där.


   
SvaraCitera

PlatonicLove:

Jag vill inte vara till någon hjälp (Du röstade på detta alternativ)

[smile]


   
SvaraCitera

Det är helt och hollet upp til hur du känner. ´Det ska inte handla om vad du borde och inte borde tycker jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PHilippaPH:

Det är helt och hollet upp til hur du känner. ´Det ska inte handla om vad du borde och inte borde tycker jag

Jo, det är klart. Men jag är ju lite tvåsidig för tillfället, samt att jag aldrig varit på en begravning så jag vet ju inte hur det är och sådär.


   
SvaraCitera

PlatonicLove:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

För din killes skull


   
SvaraCitera

PlatonicLove:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Det känns nog skönt för din pojkvän att veta att du finns där och bryr dig osv. [smile]


   
SvaraCitera

PlatonicLove:

Jo, det är klart. Men jag är ju lite tvåsidig för tillfället, samt att jag aldrig varit på en begravning så jag vet ju inte hur det är och sådär.

Man sitter på en skit hård bänk, folk grinar, prästen kan atingen vara ok, eller knäpp. Mycket mer spännande en sådär blir det tyvär inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PHilippaPH:

folk grinar

Jag skulle nog också börja tjuta.

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Det känns nog skönt för din pojkvän att veta att du finns där och bryr dig osv.

Jo, tänkte typ på det. Det kanske överväger. Fan, då måste jag ju köpa en svart klänning också... nu blev det jobbigt.


   
SvaraCitera