Aviseringar
Rensa alla

Borde jag gå till en psykolog?


Ämnesstartare

Eftersom att jag inte riktigt orkar gå igenom allt så tänker jag bara skriva ner allt som har hänt.

När jag var 6 så fick jag träffa min mamma för första gången. Hon tog knark, men det visste jag inte.

När jag var 10 så skrek min styv mamma och min pappa i ansiktet på mig medan dom höll ner mig i golvet att jag inte var värd något.

När jag var 11 så tvingade dom mig att ringa min jag mamma och säga att jag inte älskade henne och att jag var glad som det var.

När jag var 12 så blev jag hotad av min styv mamma många gånger (hon sa att hon skulle skära mig i ansiktet ifall stannade längre hos dom).

När jag var 14 så tog socialen mig och min halv lillebror till en jourfamilj som vi bodde hos i runt 2 månader.
Senare så flyttade vi runt till mina kusiner och min farmor och farfar.

Nu ska jag fylla 15 snart och ofta i skolan så brukar jag gå till någonstans när det inte är några andra elever eller lärare i och så brukar jag rita på min arm exakt vad min styv mamma sa Dold text: "Du är inte värd något", "Du har ingen anledning att existera", "Ingen älskar dig" och "En dag så blir världen en bra plats, för då är du död".

Vad tycks?
Borde jag gå i terapi eller bara försöka att glömma allt?


   
Citera
Ämnesstartare

Tråden flyttad från Forum AKTUELLT/Övriga aktuella nyheter och händelser


   
SvaraCitera

älskar att du gör en poll om detta... [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

simommrt1:

Ja, det borde du. (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

älskar att du gör en poll om detta...

Jag vill se var majoriteten tycker... [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

simommrt1:

En dag så blir världen en bra plats, för då är du död".Vad tycks?

Du verkar ju inte blivit parkerad på sån bra plats i världen. Hoppas du hittat en bra plats i världen nu(?)

Jag är inte positiv till psykologer, men du borde prata med någon iaf så att dessa fraser slutar gå på repeat.


   
SvaraCitera

simommrt1:

"Du är inte värd något", "Du har ingen anledning att existera", "Ingen älskar dig" och "En dag så blir världen en bra plats, för då är du död

USCH! Du har nog större anledningar att leva än vad dem fattar, än vad jag fattar, än vad någon fattar. Din tid kommer. det gör den för alla. även om du inte ser vad det är nu så kommer det bli klarare med tiden. Ett tips är att omge dig med vänner. det behöver vara i skolan. det finns många fler ställen du kan hitta bra personer. Efter vad jag har läst hoppas jag innerligt att livet går bra för dig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det kan nog vara en bra idé att försöka prata med någon. 🙂

Jag tycker att du ska sluta skriva dåliga saker på din arm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det verkar vara alldeles för mycket skit för att hållas inne, dra till psykolog och se hur det känns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, verkligen.
Fy vilka hemska människor! Du förtjänar bättre än så, du förtjänar hjälp.


   
SvaraCitera