Aviseringar
Rensa alla

borde jag lämna han?:/


Ämnesstartare

Ta med snubben ut för fan så ni festar tilsammans istället för att han ruttnar esam framför tv soffan!


   
SvaraCitera
time
 time

Alla har ju skrivit det viktiga: prata med honom om detta, inte oss. Ingen på internet kan klura ut ert förhållande, det är det bara ni som kan. Men jag måste säga att jag stödjer Bajskorvs resonemang och undrar varför inte han kan komma med ut?

Jag har ett gäng tjejer som jag älskar att träffa och gå ut med, men skulle jag vilja ta med min pojkvän skulle det vara nemas problemas. Erbjuder du din pojkvän att komma med och han tackar nej anser jag egentligen att det är hans problem, men jag rekommenderar ändå att du försöker komma fram till någon slags kompromiss med honom. Ett förhållande handlar om att lyfta fram varandras goda sidor, inte hacka ner på varandra för att förminska de dåliga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo det är sant:) men sen inte bara det. tycker att vi umgås så pass ofta så måste ju NÅNGÅNG få umgås med mina vänner också. även om vi är hemma och bara umgås eller vad vi nu gör. han kan umgås med sina vänner också, tycker jag,


   
SvaraCitera

lämna han inte!! han är ju söt 🙁

_fiiiiia:

ch jag vill inte hålla på gå ut på krogen, om han inte gillar det, därför jag vill reda ut det

fin du e 🙂

efter att ha läst allt inser jag två saker: du är väldigt mogen i detta o han är tjurig liten unge, varför vet jag inte. kanske måste du ha ännu mer tålamod med honom :/.

tycker han låter konstigt tjurig. inget annat som ligger o klämmer?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

_fiiiiia:

jo det är sant:) men sen inte bara det. tycker att vi umgås så pass ofta så måste ju NÅNGÅNG få umgås med mina vänner också. även om vi är hemma och bara umgås eller vad vi nu gör. han kan umgås med sina vänner också, tycker jag

Jo, ni kanske umgås ofta, men frågan är om ni någon gång gör något ROLIGT TILLSAMMANS.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför får han inte följa med ut och umgås med dina vänner också?


   
SvaraCitera

Tycker att många har gett dig fina tips. Du har en bra inställning till problemet; att kompromissa. Den inställningen måste han förstå och anamma själv. Du ska kunna gå ut med dina vänner utan att han ska behöva oroa sig för att du ska göra något dumt. Vad säger han när du frågar VARFÖR du inte får gå ut? Om du inte dricker så mycket att du är helt borta, och om du inte har varit hemlig och ljugit om (flera) småsaker, så känns det som att han bara vill kontrollera dig.

Om han bara känner sig osäker så kanske det vore något att testa det här med att gå ut tillsammans, så ni kan känna er bekväma i varandras beteende när ni är ute. Är det bara utgångarna han inte gillar, eller är det att du träffar dina vänner över huvud taget? :s Du måste ju få göra sånt som faktiskt är harmlöst och får dig att må bra [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alltså vi brukar vara ut tillsammans också jag&han. men blir mer ofta med mina vänner nuförtiden. han vill sällan ens dricka så han skulle ju knappast följa med oss ut.. och han vet att han kan lita på mig, och han vet att jag inte dricker mycket, och jag håller aldrig saker hemligt. det jag vet att det är (bland annat), är att han inte gillar när killar försöker stöta på mig på krogen. och märker jag att någon försöker, brukar jag bara gå därifrån. självklart kan man prata med andra, och det har jag full rätt till, men flörtar gör jag inte. och jag har sagt miljontals gånger att han kan lita på mig, och hur mkt killar än försöker stöta, så gör jag inget tillbaka" mer än så kan jag inte göra.. blir bara så irriterad ibland. men tack för alla fina svar 🙂 känns faktiskt bättre nu, å veta att det inte bara är jag som gör fel. han får det alltid å verka som att det är mitt fel och att man i ett förhållande, inte springer ute så ofta som jag.. men som sagt, jag dricker så pass lite varje gång också.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Dumpa'n.


   
SvaraCitera

Det är inte (bara) du som gör fel <3
Du går ut med sina vänner en gång i veckan? Jag tycker inte att det är för mycket. Man behöver inte vara med sin partner HELA TIDEN, det är bara överdrivet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1. Förklara situationen för honom, förmodligen känner han väl sig osäker på ert förhållande samt har dålig självkänsla och tror därför att du är ute och raggar med dina kompis. Förhoppningsvis kan detta få honom att "slappna av".

2. Fungerar det ej, dumpa honom då han verkar vara en lam jävel.


   
SvaraCitera